Bjørn_S Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hei. Holder på å pusse ned bil for lakkering. Tenkte først å pusse, sparkle og grunne selv for så å levere bilen til lakkering. Har etterhvert begynt å tenke på å lakkere selv. Bilen skal lakkeres i Volvo 115 GreenBlue Metallic. Er det mulig for meg å få et brukbart resultat? Har aldri lakkert før. Har fått låne en utsugsvifte (stor) som blir brukt på skipsverft, tenkte å bruke denne og lage meg en "lakkboks" i plast i garasjen. Kompressoren jeg lurte på å kjøpe er Black & Decker Kompressor CP5050, # 2 HK # 50 liter tank # Max arbejdstryk 8 bar # 240 liter pr. min. # Tryk regulator, 2 tryk målere. Holder denne til billakkering? Jeg tenkte å kjøpe Biltemas "proff" sprøyte. Om jeg lakkerer selv tenkte jeg å bruke Glasurit lakk. Hvilken sparkel anbefaler dere? Ser at Clas Ohlsson selger Plastic Padding sparkel, er denne brukende? Håper noen kan komme med gode råd. Bjørn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_S Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 ingen som kan svare meg om sparkelet heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=9a3cyAVbIss&mode=related&search= her får du en pekepinn om hvordan du skal velge kompressor Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_S Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Takker for svar. Det som ble sagt på videoen var egentlig, at dess større/sterkere komressor dess bedre. Og stor tank er viktig. Noen som har noen erfaringer med sparkelet fra Plastic Padding? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 PP sparkelet er etter min mening noe drit. Altfor hardt og slipe. Kjøp heller Spies Hecker el.l. (Hagmans som de selger på Mekonomen er faktisk overraskende bra og jobbe med.) Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Sparkel,der ville jeg valgt "Car system - Soft" ,god del opprettere bruker det og jeg bruker det også. Det er veldig mykt,godt å håndtere og lett slipt! PP er dritt! Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_S Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Har nå gått til innkjøp av sparkel fra Presto. Har ikke begynt å bruke det enda. Noen som har erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg