Gå til innhold

Carbonfiber??

Ranger emnet


_Ford

Anbefalte innlegg

Hall'a!

 

For å si det enkelt.... CF er inni helv...dyrt nå. Vist man får tak i da.

 

Skal du ha billig fiber, så gå for glassfiber!

 

Hei.JA er dyrt så på priser på sia di har og sent deg mail med no spørsmål;)

Glassfibern har ikke den tøffe finishen da;)

 

Men da kan jeg spørre om no anna da med det samme du er her.

Går det an og bruke vakumbag på glassfibern for og få den lettere og tettere?Eller har det ikke noe effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ford: nr til diab er 66981930. eneste nettsida jeg har er http://www.diabgroup.com

 

hvis du trenger mindre kvanta enn de selger kan du evt få kjøpt det av meg:)

 

vacum funker like bra på glassfiber som cf, har du utstyret?

 

er vel bare en tett pose man trenger,så feks støvsuger?

eller funker det ikke?

mye har du og selge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.JA er dyrt så på priser på sia di har og sent deg mail med no spørsmål;)

Glassfibern har ikke den tøffe finishen da;)

 

Men da kan jeg spørre om no anna da med det samme du er her.

Går det an og bruke vakumbag på glassfibern for og få den lettere og tettere?Eller har det ikke noe effekt?

 

 

Du kan kjøre alle typer armering i vakuum, også flere typer kjernematrialer. Ikke noe problem.

Men det er stor forskjell på resin, man bruker.

 

Du øker armeringsprosenten din opp i mot 70% ved scrimp/vakuum. Så det blir lettere ja, med tanke på tykkelse/ styrke.

 

Jeg scrimper plater på oppimot 40 mm i ett "skudd". Glassfiber, carbon eller aremid.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre alle typer armering i vakuum, også flere typer kjernematrialer. Ikke noe problem.

Men det er stor forskjell på resin, man bruker.

 

Du øker armeringsprosenten din opp i mot 70% ved scrimp/vakuum. Så det blir lettere ja, med tanke på tykkelse/ styrke.

 

Jeg scrimper plater på oppimot 40 mm i ett "skudd". Glassfiber, carbon eller aremid.

 

Okay så det går an det ja;)

da blir også glassfibern lettere da på en måte eller?

Men jeg støper med helt vanlig polyester på glassfibern,funker det og legge dette i vakum og da få det letter sterkere?

 

Åssen kan man vakumere en del lettest og billigs mulig?

Går det ikke med en tett pose el lignende og så støvsuger eller en suger av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay så det går an det ja;)

da blir også glassfibern lettere da på en måte eller?

Men jeg støper med helt vanlig polyester på glassfibern,funker det og legge dette i vakum og da få det letter sterkere?

 

Åssen kan man vakumere en del lettest og billigs mulig?

Går det ikke med en tett pose el lignende og så støvsuger eller en suger av noe slag?

 

Lettere og lettere.... litt vanskelig å forklare det der på en grei måte.

 

Ikke noe problem å legge opp vanlig håndoppleg å så hive en bag over, men da trenger du en bleeder og peelply/compoflx. Og så må du jobbe rimelig kjapt får å få ting på plass før ting begynner å herde..

Er ikke akkurat gratis og holde på med dette..

 

Støvsuger blir bare en vits... trenger ikke tenke på en gang. Har du en gammal stempelkompressor. Bygg den om. Bare å "vrenge" den. Slik at den suger i steden for å trykke.

Det har jeg gjort. Har ei vakuumpumpe som drar 1,2 m3 per min... Tømmer det meste ganske så kjapt da!

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår