tomhel Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Jeg har problemer med at bilen av og til går helt "bananas" på tomgang. Dvs. at den plutselig går opp og ned mellom ca.1000 og 2000rpm. Har prøvd å rense tomgangsmotoren uten at det hjalp. Er takknemlig for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Har skiftet en del tomhangsmotorer på disse bilene. Etter skift vil tomgangen være veldig høy en stund før den stabiliserer seg. Og hvis den ikke gjør det kan det være en løsning å ta av batteripolen en stund. Har også skiftet et par undertrykksfølere(map-sensorer). Kontroller også at bilen ikke trekker falskluft noe sted. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomhel Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Gjorde en grundig vask av innsuget og det ble bedre. Tok av hele dritten, tok fra hverandre alle deler og renset med forgasserrens. Den sluttet å jage turtallet, men har en tendens til å ligge litt for høyt i turtall med en gang jeg slipper gassen. Men etter litt roer den seg ned til det normale. Skal prøve å ta av batteriet nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hvis du ikke får ordnet det til mandag kan jeg vel høre med vår kjære Pug\Cit-mekaniker på skolen hvis du vil :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomhel Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Startet opp som normalt og kjørte 5 min, alt virket normalt, pause i 1 time. Startet opp og tomgangen var helt borte, motoren stoppet ved hvert kryss. Mystisk, tomgangen er normal for så plutselig bare bli "borte"? Den kommer og går nå. Jeg er takknemlig for tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Tror jeg ville skiftet tomgangsmotoren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomhel Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Det hjalp å bytte tomgangsmotoren:-). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onkelk87 Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Jeg hadde også et lite problem med tomgangen i går, jeg hadde vært ute å kjørt en times tid, så stoppet jeg bilen i maks 10 min, å etter jeg starta igjen så kunne jeg kjøre helt fint til jeg trykka inn clutchen, da døde bilen ut.. det var ikke noe problem å starta å kjøre av gårde igjen, men den dødet ut hver gang jeg trykka inn clutchen.. men det merkelig var at den klarte og stå å gå på tomgang hvis jeg starten den, men hvis jeg bare gå litt gass å trykket inn clutchen da døde den igjen.... og sånn holdt den på 13/15 ganger, så brått var den fin igjen... noen som vet hva feil er???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinsvik Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 hei, lurer på hvor mye jeg må regne med å betale for en slik tomgangsmotor, og om den er vansklig å bytte selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg