majlle Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Tenkte jeg skulle skifte motor i 244'n min. For øyeblikket er det en b19 motor i den, men jeg kjenner en som har en B21ET liggende (som er i relativt bra stand) Hva skal til for å gjøre dette byttet? Er det sånn ca. bolt-on på motorfestene? Holder det med 4 trinnskassa som står på'n fra før, eller må man skifte kasse og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toroen Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 det er bolt on ja... du kan bruke den girkassa ja.. svinghjul og clutch... men det er jo noen fler ledninger fra den nye motoren.. men ikke så vanskelig å koble opp.. også trenger du jo bensin pumpe i tanken og den underbilen... Siter Volvo 244 78mod.. B21et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majlle Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 det er bolt on ja... du kan bruke den girkassa ja.. svinghjul og clutch... men det er jo noen fler ledninger fra den nye motoren.. men ikke så vanskelig å koble opp.. også trenger du jo bensin pumpe i tanken og den underbilen... Om jeg velger å bytte kasse i samme sleng, hvilken er til anbefaling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Behold m45 kassa du. Er den sterkeste av m4{5,6,7} kassene. Eller sett inn en m46 kasse med tilhørende mellomaksling, hvis du vil ha turtallet ned. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majlle Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Takk for gode svar.. Tenker jeg skal sette inn nye dørtrekk også, må bare finne et par dørtrekk som ikke er brunfarget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg