Gå til innhold

Bilxtra Supraen vraka @ rudskogen

Ranger emnet


schizo

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tviler på at det er noen av bilførerene sin feil at dette skjedde. Jeg er mer i tvil på flaggingen til gatebil, (om det var flagging da i det hele tatt)

 

Siden den siste flaggvakten før langsvingen står ved utkjøringa fra depot, så tror jeg ikke vi skal skylle på flaggvaktene, da golfen allerede var i svingen da supraen snurret...

Gatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper han som er skyldig i dette aldrig får kjøre bil igjen ...

javla drittfolk!

 

Så så, ingen grunn til å komme med slike uttalelser..

Vet ikke om du har prøvd banekjøring, men når adrenalinet bruser og hornene vokser ut i panna skjer ting så utrolig fort, noen ganger for fort dessverre:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den siste flaggvakten før langsvingen står ved utkjøringa fra depot, så tror jeg ikke vi skal skylle på flaggvaktene, da golfen allerede var i svingen da supraen snurret...

 

Nå er ikke jeg noe særlig kjent på rudskogen, eller med flaggvakter der, men gatebil har en del rykter på seg for dette.. Flaggvakter burde jo stå nærmt svingen for å få varslet krasjen, og Golfen kan jo ikke ha kommet så langt, folk sier jo at det kjørte 3-4 biler forbi toyotan når den sto i ro..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så hele hendelsen, og jeg synes faktisk begge bilene har skyld i dette,

 

Golfen kom rundt og han måtte ha sett dette for det røyk bra, og da burde han ha vært på bremsen og ikke nærmet seg turtall sperra og neste gir ut av svingen, men som sagt, det er jo et "show" folket vil ha og det ga bilxekstra supran, men det endte litt feil. men men sefølgeligt når man snurrer i en "sving" skal man ikke røykelegge svingen da får man skylde seg selv , når man hvet det er andre biler på banen.,så dum dum nattkjolemedurin

 

http://www.youtube.com/watch?v=kp7FhPy9slY

 

håper det gikk bra med begge sjåførene, en mindre golf og en supra gjør meg ikke no. ser nok av de.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører man på bane, og en bil snurrer forran deg skal du bremse ned... Gjelder også å vise litt respekt når man har biler bak seg, ville vel ikke satset 100% med sladdingen da.

 

Men er jo uten tvil golfen sin skyld, når man ser den stor røyksky skjønner man jo det er noe galt, og ser man ikke igjennom den så "satser" man iallefall ikke på at det ikke er noen bak der... kommer sjeldent store røykskyer av seg selv... Det å greie å i heltatt treffe en annen bil på banen på den måten sier jo litt, er ganske mange andre steder å kjøre unna/svinge enn rett i supran...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ser at innlegget mitt har spredd seg litt, så jeg legger det inn her også.

 

Jeg satt mitt i smørøyet med 400D`en min i det dette skjedde, og syntes det er både tragisk og synd at så mange som ikke så det som skjedde, uttaler seg, og bruker ordlyder og setninger som gjør at folk får inntrykk av at de var på stedet. Supraen burnet ikke doughnuts, supraen kjørte ikke mot kjøreretningen...! Var man ikke på stedet, så sier man heller ikke noe om saken, og IHVERTFALL ikke noe som andre kan oppfatte som et reellt hendelsesforløp...

 

Personlig har jeg mye baneerfaring med både løps og kjøretrening, og føler at jeg er kvalifisert til å komme med en objektiv vinkling på hva som skjedde utpå der.

 

Ok, her er bildene og storyen:

 

Supran kommer i lett drift rundt svingen, lett smårøyk og rumpa litt ute, med ingen biler på laang avstand bakover til de andre. Ut av breisladden tråkker han til litt for mye, og får snurr. Bare for langt ut med rumpa, og rundt, ikke noe dramatisk kontra og . Bakdekkene spinner mens han siger baklengs til han står i ro, så går han av gassen og står dønn i ro, helt på venstresiden av rettstrekka, sett fra kjøreretningen.

 

Det noen få sek, så kommer de neste bilene, 3-4 stk går vekk fra idealspor, passerer på innern av supraen, med foten av gassen og bremselys på da de hadde sett ulykken.

Supran står dønn iro fortsatt for å sleppe trafikk.

Et par sek. senere kommer den vinrøde GTIen rundt svingen, ligger å filer på gassen, ligger på grensen til understyring, og kommer langt ut i svingen. Virker som om han har øya sine to meter forran bilen, for han viser absolutt ingen tendenser til å gå av gassen eller svinge unna.

I det han går inn i røyken er det flat pedal og sporvalg type ytre spor.

Detta smeller hardt tenker alle..

så...KRAKK!!!!

 

Hva i all verden tenkte GTI-golfen på? Supraen har masse baneerfaring, snurret og ble stående iro som reglementet sier.

Golfen har jeg ikke sett på bane før, og jeg har vært på maaaange gatebiltreff etter hverandre nå, og sammen med dårlig sporvalg inn i storesvingen, generellt dårlig kjøring over alt, og dårlig overblikk over kjøringen, så lukter det fersk sjåfør....

 

supraen i fint driv:

gatebil_sept_20071.jpg

 

gatebil_sept_200711.jpg

 

snurrer, vinden kommer fra Wurth-skiltet i bakgrunnen, og blåser røyken sakte men sikkert inn over publikum, altså VEKK fra innersporet:

gatebil_sept_200712.jpg

 

Så gikk det noen sek, kjørte ikke bildeserie akkurat der..

så, krakk:

 

gatebil_sept_200713.jpg

 

gatebil_sept_200714.jpg

 

gatebil_sept_200715.jpg

 

 

gatebil_sept_200717.jpg

 

gatebil_sept_200718.jpg

 

gatebil_sept_200719.jpg

 

gatebil_sept_2007110.jpg

 

gatebil_sept_2007111.jpg

 

gatebil_sept_2007112.jpg

 

 

gatebil_sept_2007117.jpg

 

gatebil_sept_2007118.jpg

 

gatebil_sept_2007119.jpg

 

gatebil_sept_2007120.jpg

 

Som jeg ser det, så hadde golfen veldig dårlig overblikk over banen, og kjørte over evne, samt alene. Det er lettere å ha godt overblikk med en passasjer, da man har to par øyne som kan se godt fremover på banen.

Supraen hadde bare en hendelig uhell i form av en snurr som kan skje når som helst, og skjer OFTE på gatebil.

 

Detta er the simple facts, så slutt å spekuler villt rundt fordi det ble sett og sagt noe av den fulle sønnen, som var kjæresten til dattera som hennes mors mor gikk på skole med onkelen din, som ringte fettern din, og sa videre fra til deg....

 

 

mvh

Mazda-pilot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at sånt skjer. Håper det går bra med alle som var involvert.

Så ikke hendelsen, men kan tenke meg det var en grei smell.

 

Var vitne til en nesten-ulykke litt utpå lørdagen. Det gikk så vidt bra med et nødskrik, takket være en snar sjåfør av en volvo740 sedan eller noe som fikk kasta bilen ut på sanda og inn på veien igjen rett etter langsvingen. Gikk akkurat klar av to høytalerstativ som stod der.

 

Sjeldent mye ulykker på gatebil, men når det først skjer noe er som regel høy fart involvert.

 

Trist men sånn er det..

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår