Gå til innhold

Bassrefleksrør til Audiopipe

Ranger emnet


Brother

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet det er et sted på nettet som man kan regne ut bassrefleksrør til subwooferkasser.

 

Saken er den at jeg skal ha 2 Audiopipe 12 i hvær sine bassreflekskasser og lurer på hvilken størelse på røret jeg må ha i hvær kasse/eventuelt 2 rør. Legger ved specsa nedenfor. Som dere kan se står det noen nummer på (port number), men er usikker på hva dette betyr.

 

Om kassen:

Hvær kasse er på ca 60 liter. Hvilken størrelse på rør burde jeg bruke for og flytte mest luft og spille uten blåselyder. Kassene skal stå ved siden av hværandre.

 

Elementene jeg har er TS-PR12:

Basskassemltilelementene.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 liter pr woofer er egentlig mye på de wooferene...

målte en bil med sånne woofere, og han spillte 140 db på 31 hz...mener han hadde 90 liters kasse tilsammen... :)

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 liter pr woofer er egentlig mye på de wooferene...

målte en bil med sånne woofere, og han spillte 140 db på 31 hz...mener han hadde 90 liters kasse tilsammen... :)

 

Innteresant! Så han hadde ca 45liter bassrefleks til hvært element eller? Eller var det lukket kasse? Isåfall du vet ikke ca hvor mange "tommer" på porten jeg må ha på hvær kasse om jeg bygger en på 90 liter tilsammen med adskilte kammere. Altså 2 bassreflekskammer til hvært element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hvilken størrelse han hadde eller hvor mange porter han brukte, desverre....men han brukte bare et kammer, mener jeg....(99% sikker)

Espen i teamet har brukt Audiopipe woofere, og jeg mener kassa hans var på 75 liter, og det rocka bra....han brukte 1stk 6" port....

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hvilken størrelse han hadde eller hvor mange porter han brukte, desverre....men han brukte bare et kammer, mener jeg....(99% sikker)

Espen i teamet har brukt Audiopipe woofere, og jeg mener kassa hans var på 75 liter, og det rocka bra....han brukte 1stk 6" port....

 

OK kommer nok til og bygge en kasse for begge 2 med samme kammer og 2 3"Porter. Må se an hvordan volumet blir. bare jeg får kjøpt Peugeot 306 snart så jeg kan ta eksakte mål og få det til og passe perfekt baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår