Thomas` Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Heisann! Har den siste uka hatt store problemer med min 1998 Opel Vectra 1.8 16v, kjører rundt så plutselig kjenner jeg et par rykk i bilen, før det gule lyset for startsperra kommer på. Da blir bilen helt syk, turtallsnåla fyker opp og ned som en jojo (selv om turtallet er likt) og bilen vil ikke dra..den dauer første gang den går i fri, så må jeg ut av bilen, låse, låse opp og inn igjen for å fikse dette..har startsperra tatt kvelden? Hvor mye vil det koste å fikse det, og er det like greit å bare koble ut driten? I tilfelle, hvordan? Takker for svar! Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Startsperra er det ikke, men lampa er vel den samme. Motorlampe. Sving innom Opel og ta en diagnose. Mye bedre, og i lengden billigere enn å skifte en haug med deler det "kan" være Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas` Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Jepp, høres lurt ut det, går på startsperre/motorelektronikk den lampa såvidt jeg husker..hva skal de ha for en diagnose sånn ca. da? Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas` Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Nå er den verre enn noensinne, lyset kommer på ofte..når det skjer, drar den ikke, så plutselig rykker den til, så drar den ikke, etc, mens turtallsnåla danse tango. Noen som har opplevd dette? Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas` Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Har vært på Opel å fått feilkode på kamakselføleren. Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SurSild Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hei. Hadde samme problem på min opel når jeg kjøpte den. Vet at kamakselføleren ble skiftet på den, men er ikke sikker på om det faktisk var denne som var problemet. Men skal sjekke opp i papirene mine når jeg kommer hjem så kanskje du slipper unødvendige utgifter.. var nemlig dyrt å skifte en hel del fordi opel ikke fant feilen med en gang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas` Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Det hadde vært fint, ettersom den skal inn på verksted i morgen, hehe. Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SurSild Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Nå glemte jeg heeelt å se, men, skal få gjort det iløpet av kvelden hvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SurSild Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Da sitter jeg med hefte foran meg så skal vi se: Kamakselføleren ble skiftet på service før overtakelse og skulle få problemet ut av verden (samme problem som du har) første som skjer nå jeg skal kjøre bilen hjem etter overtagelse er at bilen dauer og lyset kommer på og so on.. Leverer bilen inn på verksted for å finne feilen, søker og kommer fram til kamakselføleren, IGJEN. Denne nettopp skiftet så de fortsetter feilsøkingen og viser seg at det er veivakselføleren som er gåen og gir samme problem. Så pass på at de skifter riktig del, for det ble kostbart å skifte begge deler ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas` Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Jepp, skal si fra når jeg leverer den i morgen..takk skal du ha :) Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SurSild Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Ingen problem :) håpe du kommer billigere unna enn meg. Tør jeg spørre hvilket verksted du bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SurSild Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 hvordan gikk det på verksted? hvilken del var det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Kamakselføler, hva gjør den? Hvis kamakselen er borte, så tror jeg en varsellampe i cockpiten er unødvendig. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas` Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 hvordan gikk det på verksted? hvilken del var det? Kamakselføleren ble bytta, og det løste problemet. Var også en feilkode på veivføleren, men bilen fungerer nå, hehe. Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansemann88 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Kamakselføler, hva gjør den? Hvis kamakselen er borte, så tror jeg en varsellampe i cockpiten er unødvendig. Ja det samma lurte jeg på Siter ( )2006 Toyota Hiace 4x4 (x)1999 BMW 520i touring (x)1979 Volvo 244 (x)1998 Opel Vectra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg