Gå til innhold

"syk" bil - motorlampa

Ranger emnet


Thomas`

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har den siste uka hatt store problemer med min 1998 Opel Vectra 1.8 16v, kjører rundt så plutselig kjenner jeg et par rykk i bilen, før det gule lyset for startsperra kommer på. Da blir bilen helt syk, turtallsnåla fyker opp og ned som en jojo (selv om turtallet er likt) og bilen vil ikke dra..den dauer første gang den går i fri, så må jeg ut av bilen, låse, låse opp og inn igjen for å fikse dette..har startsperra tatt kvelden? Hvor mye vil det koste å fikse det, og er det like greit å bare koble ut driten? I tilfelle, hvordan?

 

Takker for svar!

90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs

X-87' Mazda 929 2.2 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hadde samme problem på min opel når jeg kjøpte den.

 

Vet at kamakselføleren ble skiftet på den, men er ikke sikker på om det faktisk var denne som var problemet. Men skal sjekke opp i papirene mine når jeg kommer hjem så kanskje du slipper unødvendige utgifter.. var nemlig dyrt å skifte en hel del fordi opel ikke fant feilen med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg med hefte foran meg så skal vi se:

 

Kamakselføleren ble skiftet på service før overtakelse og skulle få problemet ut av verden (samme problem som du har)

 

første som skjer nå jeg skal kjøre bilen hjem etter overtagelse er at bilen dauer og lyset kommer på og so on..

 

Leverer bilen inn på verksted for å finne feilen, søker og kommer fram til kamakselføleren, IGJEN.

 

Denne nettopp skiftet så de fortsetter feilsøkingen og viser seg at det er veivakselføleren som er gåen og gir samme problem.

 

 

 

Så pass på at de skifter riktig del, for det ble kostbart å skifte begge deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår