Gå til innhold

Commodore B gokjenning med V8?

Ranger emnet


nissanpower

Anbefalte innlegg

lurer litt på om de er mulig å få gokjent en commodore b med en 327 v8 fra corvette med ca 300 hk

hva trenger eg for å få den gokjent med den motoren?

 

er altså en bil med denne motoren og 350 auromat kasse som ikkje er gokjent ombygd eg lurer på og kjøpe,

bremsene er byttet står ventilete skiver både femme og bak, troelig fra Opel Diplomat,

 

lurer på hva mer som skal til for å få motor bytte gokjent ?

 

Mvh

Stian S.F

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du gjøre som oss andre med V8 convertering.

Send en skriftlig søknad til BT med hvilken bil, hva slags motor, HK, Nm,hva er gjort med bremser, chassie,osv.osv.

Er du heldig får du til svar at dette ser greit ut-"kjør på" :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det gikk en sølvgrå slik bil i telemark for et par år siden, men vet ikke hva som må gjøres for å godkjenne denne.

 

Har du noen bilder av gliset ?

Det går en sort slik med V8 her i distriktet

 

finner bilen på autodb ikke serlig pen sort matt

(er anonsert uten motor) eg skal kjøpe med motor seff ;)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget er vel hvor mange hester og Nm det er i motoren. opel har tabeller over hva som må gjøres for så å så mange hester. så hør med dem. og lykke til!

ellers er det mulig jeg har noe papirer hjemme. kan se etter seinere i dag...

 

takk takk for de du :)

ja hadde vert fint de du :)

hadde vert topp :)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commodore B er visst bare godkjent opptil 300Nm, da er det ikke noe problem å godkjenne

NMtabell.jpg

og i noen svenske papirer jeg har står dt at commo b godkjennes med 210 hk og 300nm hvis du har ventilerte skivebremser både foran og bak, samt bremsetrykkreagulator med 20bar trøkk.

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commo ble levert som Holden commodore originalt med chevy v8 i australia, og ble også kjørt ed det i btcc, og australian supercar. Om du får tak i motorfester til australsk bil, og papirer på at den er søstermodell med opelen bør det vel la seg gjøre å godkjenne det. Jeg går faktisk med slike planer for min 79 også. :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commodore B er visst bare godkjent opptil 300Nm, da er det ikke noe problem å godkjenne

NMtabell.jpg

og i noen svenske papirer jeg har står dt at commo b godkjennes med 210 hk og 300nm hvis du har ventilerte skivebremser både foran og bak, samt bremsetrykkreagulator med 20bar trøkk.

 

litt verre når den eg vil ha har 300 hk + orginalt og vil tru de er godt over 400nm så va sier dere da?

er de forsatt en mulighet? eller?

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commo ble levert som Holden commodore originalt med chevy v8 i australia, og ble også kjørt ed det i btcc, og australian supercar. Om du får tak i motorfester til australsk bil, og papirer på at den er søstermodell med opelen bør det vel la seg gjøre å godkjenne det. Jeg går faktisk med slike planer for min 79 også. :)

 

hmm du sier vell kansje noe der, men er sikkert ikke så lett, eller verfall ikkje så bilig å skaffe da

har ikke alverden med penger så blir de veldig dyrt å få den gokjent trur eg eg trekker meg, lærling lønn er ikke mye å skryte over liksom hehe

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Commo ble levert som Holden commodore originalt med chevy v8 i australia, og ble også kjørt ed det i btcc, og australian supercar. Om du får tak i motorfester til australsk bil, og papirer på at den er søstermodell med opelen bør det vel la seg gjøre å godkjenne det. Jeg går faktisk med slike planer for min 79 også. :)

 

Skidracer : Glem det... Dette har vært prøvd før... Biltrangsynet godkjenner ingenting lenger uten papirer fra leverandør :rockets

 

Men, er jo mange som har godkjent med en motor som er innenfor grensene, og senere byttet til større, men det er jo en risk hvis du havner i en ulykke og motoren ikke er godkjent. Da er du ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skidracer : Glem det... Dette har vært prøvd før... Biltrangsynet godkjenner ingenting lenger uten papirer fra leverandør :rockets

 

Og leverandøren av produktet heter general motors? eier av Vauxhal/holden/opel, som er samma bil, med forskjellige navn?

 

Stort sett når folk forteller meg at ting ikke går, er det fordi de ikke har lest regler, og søkt på skikkelig vis. Akkurat som i sommer, da noen her på forumet trodde jeg kjørte ulovlig, fordi "ingen" får lov å kjøre utenlandskregistrert bil i norge uten fast bostedsaddresse i utlandet...

 

Finn papirer på at det karosseriet ble levert med v8, snakk med trangsynet, og hør hva mer de vil ha.

 

Selvfølgelig er ikke de originale bremsene godkjent for de kreftene du planlegger i denne bilen, men det er det samme, uansett om man trimmer originalmotor, eller v8. Man må først få ordnet at motortypen er godkjent i vogna, og så avtale med trangsynet hva slags oppdateringer de vil ha av bremser, etc for at de skal godkjenne planlagt antall hester. Trangsynet er riktignok ikke enkle å ha med å gjøre, men de har da litt fornuft de og. Sålenge man har dialog med dem, er det mulig å få til ting.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår