Kastel Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Tenker det med leddningsnett å sånt?Å b230et er vel lettere å få til en en ft\fk etter som den har mekanisk innsprøytning å sånt? Må vel legge eit bensinrør til å bytte noe i bensintanken men tenker på resten med leddningsnettet å hjerna osv? Har eit AT kit på hånd med men det blir litt for dyrt å slenge på ettersom bensinprisen er skyhøy:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pruppern Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 230et har ikke mekanisk innsprøytning etter som jeg vet. Siter 1977 volvo 242 turbo 1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer) 1989 BMW ALPINA B6 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 b21et har mekanisk innsprøytning. Men det er slettes ikke noe vanskelig å få lagt opp ledningsnettet til FT/FK. Tror faktisk b230et er hakket verre, siden det ikke finnes noe klart ledningsnett for å putte den i en 240. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Ok tok litt feil:P Men er somsagt ute etter litt mer hk på en enkel måte å begynne å lodde å herje er ikke min sterke side:P Men å bytte motoren går ganske så fort.Er ikke b21et en av dei turbomotorene som vart levert orginalt til 240 da? Har sett veldi lite til folk som selger b21et helst b230et som selges mye av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 B21ET er egentlig en dretamotor hvis du skal bruke det originale sprutet (som er mekanisk aka K-jet). Selve bunndelen er sterk og god, og mange har tatt ute mye effekt av b21et, men begynner k-jeten å kødde seg, kan du vel stort sett glemme å få den til å virke som den skal igjen! :P Kjøp deg en FT/FK du, så får du litt bedre drivstofføkonomi også. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Kjøp deg en FT/FK du, så får du litt bedre drivstofføkonomi også. Tenker det er det beste tipset du får ang turbo-motor jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_power_ Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 er nok lettere med ft/fk ja enn et,, mye skit,, Siter ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt* volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt* volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot* Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 En ting til, det er "mye pes" å bygge om til turbo fra forgassermotor uansett hvilke motor du går for. Akkurat den lille biten med å koble opp ledningsnettet til bilen er en ganske liten og enkel del av jobben. Følger du guiden her på 200 forumet kan du umulig ta feil. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.