jimr79 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hei. Skal kjøpe meg en Volvo XC90 og vurderer import fra Sverige eller Tyskland. Noen som vet om noen DYKTIGE bil meglere/Bil forhandlere som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaceBreedImport Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hadde jeg vært deg ville jeg faktisk vurdert å ta den inn selv.. det er slik du sparer mest på en slik import. gå inn på mobile.de feks og finn en bil der. ring de, og når du finner en du ønsker deg er gangen i det følgende: - fly ned og hent bilen enten med cash eller bankoverførings bevis. - sørg da for at bilens eier allerede har gjort den klar for eksport, og at den står på eksportskilt når du kommer.(de er lovlige over hele europa i 3 dager) - kjør bilen hjemover, og husk å stoppe på grensa i Norge for å fylle ut momspapirene. - ta med deg momspapirene til tollvesenet og betal engangsavgift og moms der. - vis så bilen hos biltilsynet og vips norske skilter. (hele greia bør ikke ta mer enn 1 døgn fra tyskland og hjem, og deretter 1 til 2 timer hos toll samt det samme hos biltilsynet) ikke vits å betale 10 til 30 høvdinger for å få andre til å gjøre dette for deg. husk og at du som privatperson kan ta inn 4 biler til Norge hvert år, så om du setter deg inn i dette kan du faktisk tjene litt på si og:) KE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimr79 Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hadde jeg vært deg ville jeg faktisk vurdert å ta den inn selv.. det er slik du sparer mest på en slik import. gå inn på mobile.de feks og finn en bil der. ring de, og når du finner en du ønsker deg er gangen i det følgende:- fly ned og hent bilen enten med cash eller bankoverførings bevis. - sørg da for at bilens eier allerede har gjort den klar for eksport, og at den står på eksportskilt når du kommer.(de er lovlige over hele europa i 3 dager) - kjør bilen hjemover, og husk å stoppe på grensa i Norge for å fylle ut momspapirene. - ta med deg momspapirene til tollvesenet og betal engangsavgift og moms der. - vis så bilen hos biltilsynet og vips norske skilter. (hele greia bør ikke ta mer enn 1 døgn fra tyskland og hjem, og deretter 1 til 2 timer hos toll samt det samme hos biltilsynet) ikke vits å betale 10 til 30 høvdinger for å få andre til å gjøre dette for deg. husk og at du som privatperson kan ta inn 4 biler til Norge hvert år, så om du setter deg inn i dette kan du faktisk tjene litt på si og:) KE Takker for tipset, skulle gjerne ha gjort det selv, men det er tida som ikke strekker til bare.. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Takker for tipset, skulle gjerne ha gjort det selv, men det er tida som ikke strekker til bare.. :/ Prøv Spectra Auto - http://www.spectraauto.no. De har hentet inn bil for meg. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Ring Frode på http://www.dreamcars.no tlf: 90768717. Han har mye erfaring med import. Flyttet nylig til Oslo. Hils fra Truls i Tromsø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimr79 Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Takker.. Noen flere jeg kan kontakte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hva må man regne med for en slik jobb? Alt fra kun megling, til megling og frakt av bil til Norge Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimr79 Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hva må man regne med for en slik jobb? Alt fra kun megling, til megling og frakt av bil til Norge Er vel litt forskjellig tror jeg.. De fleste tar en fast provisjon, alt fra 10-30.000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 http://www.need4speed.no Per Christian Thaulow heter mannen du skal kontakte, og der fikk jeg knallgod service fra start til slutt. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg