MERCEDES_ML Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Jeg har blitt fortalt at nyere biler med sensetiv elektronikk kan ta skade av den spenningen som oppstår idet du kobler til startkabelen. Nyere startkabler er som oftest utstyrt med såkalt "rippelbeskyttelse" Denne tar av for den krypespenningen som oppstår mellom pol og klemme i det du kobler til, og dermed sparer du elektronikken Så mitt spørsmål er om jeg kan ødelegge elektronikken på en Mercedes ML 2000 model ved bruk av gammel startkabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyrox Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hei. Du kan nok det ja. Spenningstoppen som oppstår når lysbuen går mellom en startkabelklemme som "glipper" litt kan være nok til å skade elektroniske komponenter på bilen din. Det skjer ikke så ofte som man ofte får inntrykk av, men det er ikke verdt å ta sjangsen. Siter Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET Mercedes ML 230 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg