Gå til innhold

hvorfor spiller ikke bassen

Ranger emnet


FK_Bimmer

Anbefalte innlegg

hei!

 

Det har seg slik at jeg lånte vekk bass kassen min tilen kamerat.

(2x12" i kasse)

etter 3-4 uker ville jeg ha den tilbake greit det, vi kobla den fra hverandre i hans bil og kobla den til i min bil.

 

her er problemet, bassen vill ikke slå, det er liksom helt dødt i elementene. jeg har prøvt og kobla omm på ledninger osv.

 

ledninger henger fast inni kassen og alt ser fint ut men det vill ikke slå.

 

jeg tok kassen inn i stuen min og kobla til der og da spilte subbene fint.

 

hva kan være problemet?

 

sikringen ser også helt grei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaret.

 

jeg er ikke noe gud når det gjelder bil anlegg, så jeg forstår ikke alt du sier. :S

 

men så mye vet jeg, det er ikke noe lyd/lys på forsterkeren som viser att den er på. hvertfall ikke noe jeg ser/hører.

 

ellers imens jeg lånte vekk mine subber så lånte jeg en enkel rør-sub av en annen kammerat og da spilte det helt fint.

 

det var bare att det ikke ville spille når jeg fikk tilbake de gamle subbene.

 

jeg tror ikke noe ledninger er løse. jeg dro ut selve spilleren og der var alle kabler i. me mindre det skal være noen som er langt baki der. men på bak siden av spilleren så var alle kabler i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Er sikringen på forsterkeren hel?

Er sikringen på strømkabelen hel?

 

Hvis ikke kan det være at remote ikke er påkoblet. På signalkabelen (phonokabelen, den som går mellom spilleren og forsterkeren) så har du sannsynligvis en tynn leder mellom lederne. Den skal kobles på forsterkeren på et tilkoblingspunkt som det står "Rem" eller "Remote" på (kan sikkert stå noe annet, men den er i nærheten av +/- tilkoblingene). Den skal også kobles på ei ledning det står "Remote" eller "Att" på baksiden av spilleren. Da skal det fungere. Hvis ikke så kan det være at det er noe galt med forsterkeren.

 

Er ikke så flink til å forklare skriftlig, men håper at det hjelper :)

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får snakke på norsk da..

 

Ta og mål om du har strøm i (+) og (-) kablen.. etterpå skrur du på tenningen og sjekker om det er strøm i remote kablen (styrestrømmen). Hvis alt er rett skal du ha 12v i alle disse kablene... hvis dette funker så må du bare sjekke signalkablene i fra annlegget (stereo kablene) og sjekke at disse går i rette innganger. Hvis alt dette er rett, så skal alt funke!

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår