Gå til innhold

vurderer turbo på min 240.

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Kan jo og bare få tak i en 21/23et eller lignende.. De får du komplett for noen få lapper.. Siden du har F maskin, så har du bensinpumper og alt annet på plass..

Da er det bare bolt on med motoren.. Er gjordt på 2 kvelder..

Og de bunndelene har jo M staker, Mahlestempler og smidd veiv orginalt.. Så de tåler rimelig mye pryl..

Og med et tillegssprut, og 1,2-1,3 i trykk går de bedre en vanlige chippede 230FK/FT motorer.. Og det koster deg nesten ingenting..

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får nesten skrive noe fornuftig også...

Har selv turbokonvertert f-motor,men det var igrunn bare tull pga måten jeg gjorde det på.

Jeg plukka ut stempla og dreide ned de,og monterte 531 topp for å få ned kompen.

ville vært mye mindre jobb å bare stappa nedi en orginal turbomotor men.

skal du gjøre det skikkelig og bruke orginale deler,så må en jo nesten ha en komplett motor å ribbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde egentlig det var litt enklere jeg:) plug and play:) volvo er jo egentlig veldig grei å skru på...

dere trenger ikke bekymre dere for å føkke opp tråden. jeg sitter jo her og lærer jo:D

jeg vil ikke bytte motor, det er det som er tingen. skjønner at det er enklest.

foreløpig har ingen kommet med eksempler på turboer og grenrør jeg kan putte på min f motor? eksisterer det:P?

takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lh2,2 eller lh 2,4 da?

Har luftmassemålern sluttnummer 016 er det lh2,4.

Har du lh2,2 ville jeg skrinlagt prosjektet men..hehe

turbo og grenrør kan du ta ifra 240,740 eller 940 turbo.

Jeg ville valgt ifra 940.

bunnpanne ifra forgasserturbokitet hadde vært kurant,med tanke på return ifra turboen.

olje ut tar du ifra der hvor oljetrykksgivern står,regn med et besøk på den lokale TESS sjappa eller volvo for å få det greit.

intercooler ifra 240,740 eller 940 uten ac passer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke hva jeg har.. men bilen og motoren er en 1990 volvo240GL med b230f motor hvis det hjelper?

er dette du lister opp greit å få tak i eller?

og hvor mye ladetrykk og effekt kan jeg ta ut med det oppsettet på en original motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke hva jeg har.. men bilen og motoren er en 1990 volvo240GL med b230f motor hvis det hjelper?

er dette du lister opp greit å få tak i eller?

og hvor mye ladetrykk og effekt kan jeg ta ut med det oppsettet på en original motor?

90 modell da skal der være lh2,4

i tilleg om du vil at dette skal fungere,må du skaffe deg hjerner ifra nyere 740 turbo eller 940 turbo,samt dyser,formotstand til dysene...

531 topp og evt tykk toppakning fungerer godt med tanke på kompen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er forskjell på hk antall i FK og FT...Jeg som tolket setningen som Chrizz_G hadde skrivd litt feil ;)Men FK'en er jo lik som FT etter 93 ikke 95.

Det stemmer, jeg blandet. Underspylinga kom jo i 93!

Edit: 531 toppen sitter på B230ET, og B230FX. Samt noen B230FB. Du har 530 topp. :)

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som sitter i alle 940-turbo orginalt så den burde vel funke fint for deg ;)

jeg har et-stempler til deg, hvis du vil få ned kompen litt :)

90-mod f har sterke råder så det går flott :)

Hvis jeg var deg så ville jeg nesten startet med å kjøpe inn turbo-hjerner. Jeg ventet med det til slutt og endte opp med datasprut fordi jeg ikke gadd å leite mer, fant aldri noe! Hehe..

Som sagt før: at-bunnpanne er en veldig lettvinn løsning. Bare å skru av gamle og på med nye :)

kan skrive mer når jeg kommer på noe. akkurat vært gjennom det samme selv ;)

send meg en pm om du vil ta en prat på msn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider