Honda Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hei har ein volvo 244 80 mod som eg har såtte nedi ein b230a me elektronisk tenning..Har et lite problem, ploggene får ikke gnist. Men når eg tar en ledning direkte frå batterie til + på coilen so starter den.. Noen hatt dette problemet før? Takker for eventuelle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hei har ein volvo 244 80 mod som eg har såtte nedi ein b230a me elektronisk tenning..Har et lite problem, ploggene får ikke gnist. Men når eg tar en ledning direkte frå batterie til + på coilen so starter den.. Noen hatt dette problemet før? Takker for eventuelle svar sjekk at du har strøm til coilen. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Sjekket at tenningsenheten er skrudd/jordet til gods? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Sjekket at tenningsenheten er skrudd/jordet til gods? Det pleier ikke være nødvendig å skru selve enheten til gods da den har egen jordledning. På en av mine volvoer ligger enheten løst bak batteriet og dingler. Har coilen formotstand? Tenningsenheten bør få strøm som ikke har gått via formotstanden, så den (blå ledning) må kobles til "input" på formotstanden, hvis du skjønner.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-244 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 nåkken som kan sei ka dei forskjellige ledningane til tenningsenheten skall til?e ikkje d 3 ledninger ? huska ikkje fargan!! Eg lure på å koble el- tenning på min gammla 244 med stiftetenning ! Har fordeler å tenningsenhet/ modul liggende !! + å minus å slikt !! Koblingskjema ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg