ultimateVW Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Den G60 Turbo`n jeg har kjøpt ble bremset til 237,8 og 238,9hk ved 1,1 bar ladetrykk. Har vært bremset 2 plasser. Veit den har vært oppe på 1,2 bar ladetrykk også men ikke bremset da. T3 turbo Airresearch Turbonetics Evolution wastegate ATP turbomanifold Chip for turbo oppsett Grå dyser Justerbar FPR med manometer Konfilter Cosworth intercooler Setrab ekstern oljekjøler med flyttet oljefilter Ombygd spjeldhus Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Orginal fra Coswort sedan, mener den er på 1 bar (2 hvis du er pirkete:).Snakket med flere som mener man skal kunne lade over 1.2 før den kutter. Noen som kan anbefale noen plugger, har et sett med Bosch w4cs liggende. Vil de gjøre jobben? W4cs er et hakk for kalde Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 W4cs er et hakk for kalde OK! Hvilke plugger burde jeg gå for? Holder kanskje med de orginale? Sender uansett disse tilbake til leverandøren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Her har dere noen bilder. Fremre røret, glemte noe som dere kanskje ser.Sveiseren ville at jeg skulle nevne 0.6 tråd med 0.8 "styring" Innsugsrør med feste til lufttempsensor, skal slagloddes. Fin måte å rase motoren på :) Mulig jeg går for disse, og må derfor selge disse. AEZ 7*17 et 42?, kumho 205/40/16. meget godt gjennomtenkt plassering av logo:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 OK! Hvilke plugger burde jeg gå for? Holder kanskje med de orginale? Sender uansett disse tilbake til leverandøren Litt avhengig av trykk, men enten orginale W6DPO eller W5DPO som er til Polo G40. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Er det et vanlig problem at disse ikke er tette? Finnes det muligheter for å "reparere" de, eller må man bytte. Blir vel ikke "fult" trykk med en som lekker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2008 Noen som veit om bolten som fester reimhjulet på veiva er mindre i diameter på 16v(feks KR) kontra 8v(PG). Kan jeg eventuelt bruke bolten+skiva fra en 16v(KR) på min 8v(PG)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet April 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Noen som har bilde av kamen mens syl. 1 er på topp? Har justerbart kamdrev, der de orginale punktene ikke er tilstede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet April 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Ja, kanskje på tide med en liten update. Hadde første kjøretur på Lørdagen, og må si den går greit :) Har kjørt en kadet 1.1 i ett år, så det er vel ikke mye som skal til for å glede meg. Regner med att det er mye mer å hente, siden jeg ikke har mappet den. Men det er småting som må ordnes før den kommer til mapping. Motoren har ca 1.3/5 bar oljetrykk på tomgang, drar seg oppover til litt over to og når turboen begunner og lade detter den ned til nesten null. Ikke noe tikking eller banking, så jeg håper det er måleren. Skal prøve med en "manuell" måler før jeg ser på pumpa. Ser at det er mulig å bruke oljepumpe fra nyere 2L, 36 mm kontra 30mm. Noen som har en formening om dette? NÅ som jeg endelig har kjøpt meg nytt kamera, skal jeg komme med noen flere bilder, samt video. Lyden er herlig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabbit-runner Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 wow.. pent motorrom! perfektsjonist! :yodude: meget spent på bilder av resten av bilen! Even M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 bremsekraftforsterkeren, har du skiftet denne ut til en fra g60? hvis du brukte bremserørene fra eneren, hvor koblet du de isåfall til på den nye forsterkeren? er litt usikker på hvordan av hullene på bremsekraftforsterkeren som hører til forbrems og hvordann som hører til bakbrems? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet April 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 bremsekraftforsterkeren, har du skiftet denne ut til en fra g60? hvis du brukte bremserørene fra eneren, hvor koblet du de isåfall til på den nye forsterkeren? er litt usikker på hvordan av hullene på bremsekraftforsterkeren som hører til forbrems og hvordann som hører til bakbrems? BKF'en er ifra 1'er GTI, masterpumpa er ifra 1.5'en som satt i bilen orginalt. Husker ikke plasseringen av kretsene, men kan sjekke når jeg kommer hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet April 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 wow.. pent motorrom! perfektsjonist! :yodude: meget spent på bilder av resten av bilen! Even M. Perfeksjonist, hmmm. Greit ikke bildene er tatt nermere:) Når det gjelder resten av bilen kan man vel si jeg ikke har satset på noe showfinish. Har tenkt litt på å sette på "M3" bredding, får se om den muligens blir blank da. Intil det blir det svartmatt klatting her og der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 bremsekraftforsterkeren, har du skiftet denne ut til en fra g60? hvis du brukte bremserørene fra eneren, hvor koblet du de isåfall til på den nye forsterkeren? er litt usikker på hvordan av hullene på bremsekraftforsterkeren som hører til forbrems og hvordann som hører til bakbrems? Sett forfra. fremre h. til h forran, bakre v. til v. forran. De to bakre kretsene er de på undersiden av pumpa. De to siste "hullene" skal ha følere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1 Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Liten update. Bilen står :) Regreima hoppet av. reimhjulet som sitter på akselen til oljepumpa\tenninga løsnet. Har monterte nytt reimhjul, og regreima skal på i dag. Noen andre småproblemer har det jo også vært. Gasswieren røyk en av de første dagene på veien, ved fullt pådrag. hørtes ikke særlig pent ut da det skjedde. Smålekasjer grunnet ekstremt dårlige sklangeklemmer, ikke kjøp rustfrie klemmer på biltema:) De fra tess kan anbefalles (syrefaste). selv om motoren nesten er stum grunnet polyforinger, bryter det mye på eksosen. dette har ført til at 5 av 8 muttere\pinnebolter på eksosmanifolden har løsnet. Skal kjøpe et fleksibelt rør som monteres så langt fremme som mulig, samt sveise støttestag fra blokka til turboen. Tenkte jeg samtidig skulle lage nytt eksosanlegg. None som har noen tanker om jeg skal gå for 2,5" eller 3". Downpipen fra cosworth som jeg bruker er 3", og tenkte jeg kunne dra den helt ut. Mongoose, som bruker på cosworth er vel 3", men det er jo også 2L motor. None som har noen tanker rundt dette? Etter eksos er montert skal bilen til mapping, går helt greit nå men er vel mye mer å hente. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.