Gå til innhold

forskrifter, ang. innfestninger av glassfiber, karroseri, innerskjermer osv.??

Ranger emnet


MixTrix

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg har fått bygget om passaten min til streetfigther... Dette innebærer da bredding, ny front, sideskjørt hekk, bakrute senker osv...

 

Det jeg da lurer på er om det er noen som vet om hvordan forskrifter, ang. innfestninger av glassfiber, karroseri, innerskjermer osv. er... Jeg regner med at alt arbeidet er gjort rett, men er litt greit å vise til biltilsynet at det faktisk er gjort innen forskriftene. Litt enklere å få det godkjent og stemplet i vognkortet da.

 

slik er resultatet.

 

Før :

 

F%F8r.jpg

 

Etter:

 

etter.jpg

 

Jeg har tatt bilder av hele prosessen og skal skrive hva som er gjort slik at biltilsynet ikke trenger å lure på så mye, og da er det greit å ha de forskriftene å referere til.

99 mod VW Passat 2,8 V6, Streetfighter

90 mod VW Polo, mata polomonster, i dalen nå.

89 toyota corolla 1,6 xl,Spiker

86 mod audi 80 1,8

Kjør på, kjør på.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men back to topic....!! Ingen som har noe peiling på disse forskriftene.... ?? Om det i det hele tatt eksisterer.... =)

 

Og litt OT... :P Tusen takk for at dere liker bilen, og panseret, ja, de er fargeblind de som har lakkert bilen... :P :D

99 mod VW Passat 2,8 V6, Streetfighter

90 mod VW Polo, mata polomonster, i dalen nå.

89 toyota corolla 1,6 xl,Spiker

86 mod audi 80 1,8

Kjør på, kjør på.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men back to topic....!! Ingen som har noe peiling på disse forskriftene.... ?? Om det i det hele tatt eksisterer.... =)

 

Og litt OT... :P Tusen takk for at dere liker bilen, og panseret, ja, de er fargeblind de som har lakkert bilen... :P :D

 

 

Jeg har ikke lest igjennom, men kan det være noe her?

 

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/sd-19941004-0918.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du med TuV papirer på bodykittet ? i såfall står det på disse hvordan ting "skal" festes.. hvis biltilsynet sier/spør om noe så vil det nok være i henhold til disse papirene.. når det er sagt så prøvde jeg å få skrevet inn glassfiberfangerene på golfen min i vognkortet, og beskjeden jeg fikk da var at "du trenger ikke å skrive inn dem"..

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke å skrive inn fangere i vognkortet, men det heter vel at de ikke skal være farlige for myke trafikkanter? :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du med TuV papirer på bodykittet ? i såfall står det på disse hvordan ting "skal" festes.. hvis biltilsynet sier/spør om noe så vil det nok være i henhold til disse papirene.. når det er sagt så prøvde jeg å få skrevet inn glassfiberfangerene på golfen min i vognkortet, og beskjeden jeg fikk da var at "du trenger ikke å skrive inn dem"..

 

 

Finnes ikke TüV papirer på dette kittet, men det skal jo være festet rett.... Er ikke så mange andre måter å feste det på...

 

Er ikke det at det er glassfiber som er det værste med å få det godkjent tror jeg... men at den er blir breiere og slikt... :S

 

Men jeg får bare kjøre til biltisynet og ser hva de sier, er jo tross alt 4 andre med det kittet her i norge, og to av de har i hvertfall det stemplet i vognkortet... De to andre vet jeg ikke... :S Men regner med sidne det er to andre som har det stemplet i vognkortet at det ikke skal være helt umulig for meg.. eller`???

99 mod VW Passat 2,8 V6, Streetfighter

90 mod VW Polo, mata polomonster, i dalen nå.

89 toyota corolla 1,6 xl,Spiker

86 mod audi 80 1,8

Kjør på, kjør på.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke å skrive inn fangere i vognkortet, men det heter vel at de ikke skal være farlige for myke trafikkanter? :)

 

Er vel bare vingen min som er farlig for myke traffikanter, men den går nok av når den skal inn til biltilsynet... :) Er bare et par skruer det så er den av... :)

Tror ikke resten av stylingen er noe spesielt mer farligt for myke trafikanter enn fangerer og slikt som er på "normale" biler...

99 mod VW Passat 2,8 V6, Streetfighter

90 mod VW Polo, mata polomonster, i dalen nå.

89 toyota corolla 1,6 xl,Spiker

86 mod audi 80 1,8

Kjør på, kjør på.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår