Megamann89 Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 ja. helst. Skal plasere bateriet i hjulbrønnen og kabelen forfra er akuratt for kort. Det blir de ,eller å kjøpe ny kabel da. Tenkte på å sette en sikring ja. Men hva er fordelen med å koble 1 forsterker på hvert bateri ? Den ene forsterkeren trekker mindre strøm en den andre . Har en Rockford T10001 og er LA 4.400 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 Komentarer takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 Hvis du mener at den ene sikringen er i motorrommet og den andre i bagasjerommet, så ser dette bra ut. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Hvis du mener at den ene sikringen er i motorrommet og den andre i bagasjerommet, så ser dette bra ut. Mvh Pål Stemmer det. det er tre sikringer satt opp. en ved motorommet, en rett før bateriet 2 og en etter bat nr 2. Er det noe vits med 2 sikringer på samme strekke ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Du må ha en dynamo som fungerer meget dårlig!Jeg har 70A dynamo som lader ca 65A, og har aldri hatt lite strøm mens jeg kjører... Og Jeg har forsterker som trekker ca 900A på det meste, men da kan jeg ikke sitte i bilen :P Mvh Stian 12 000 W forsterker?? Du mener vel forsterkere, altså flere?? Men trådstarter har nok dårlig dynamo, han bør overhale den, eller bytte. Ved bruk av 2 batterier, uten skillerele ville jeg bytta ut det batteriet du har, og kjøpt 2 like. Kjøper du kun 1 batteri, så hadde jeg satt inn skillerele. Skillerele er også fint å ha, om en står mye å råner. Da en kan skru av motoren så en slipper høyt bensin forbruk ;) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Har ny dynamo nå. og et maximma 900dc til. Så regner med at dette hjelper.:D Må bare få kobla det opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Men litt tilbake til skillerelé. Vil ikke bateriene tappe hverandre i det hele tatt ?.Og vil bateriene bli onkelig lada opp ? Hva er prisen på et skillerelé ? og hvor får man tak i det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Men litt tilbake til skillerelé. Vil ikke bateriene tappe hverandre i det hele tatt ?.Og vil bateriene bli onkelig lada opp ? Hva er prisen på et skillerelé ? og hvor får man tak i det ? Kan jo se her: http://www.hellroaring.com/audio.php Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 ok takk for det. Men kikka litt på hva jeg hadde gjort. Har bytta + kabelen fra dynamo til starter og starter til bateri. Så har jeg bytta - kabelen fra bareriet som er jorda i blokka. Det er også en tynn kabel fra - polen på bateriet til karoseriet . Men burde det ikke være bedre jording en fra blokka. Har hørt at blokka skal være jorda men fant ikke noe kabel ? . Hvoer er - på dynamoen ? Gjort slik Kan jeg få dårlig lading pga jordingen. Er det noe jeg mangler å bytte ut ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Bytter du kabelen fra "-" på batteri til karosseriet så er du vel omtrent i mål tenker jeg. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 ok takk.Det er vel ikke bra nok jording i blokka ?. Men har hørt noe om at det er en kabel som går fra blokka og som er jorda i karosseriet ? Har dynamoen noe "-" ende ? eller får den jording via blokka ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 ok takk.Det er vel ikke bra nok jording i blokka ?. Men har hørt noe om at det er en kabel som går fra blokka og som er jorda i karosseriet ? Har dynamoen noe "-" ende ? eller får den jording via blokka ? Dynamo er vanlig jorda via blokka ja. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 ok takk.Det er vel ikke bra nok jording i blokka ?. Men har hørt noe om at det er en kabel som går fra blokka og som er jorda i karosseriet ? Har dynamoen noe "-" ende ? eller får den jording via blokka ? Alt må til syvende sist ha blitt jorda i noe som er jorda i batteriet! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Ok takk for hjelpen. Har kjøp inn litt mer kabler ,så nå blir det nokk bra. Satser på at bedre jording hjemper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg