subarualfen Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hei jeg har et problem og det er det at min kjære motor styring har tatt kvelden! Får meg muligens ny i morgen. Det jeg lurer på er om eg må gjøre noe etter at eg har satt i denn nye, eller om det bare er til og starte opp :) Noen som vet? MVH Alf Arne Hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 BUMP. Må vite dette i kveld. HJEEELP mvh alf arne hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 bump. trenger virkeligt hjelp nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Prøv da vel. Dersom motorstyringen er fra samme biltype/motortype/årsmodell så burde det ikke være noe til veien for å vri på nøkkelen og starte opp etter byttet. Jeg gjorde dette selv på en Volvo 850 170 hk for en stund siden, og det funket utmerket. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Ok tusen takk. det er samme vag nummeret på begge to! så da skall det i teorien passe jah. menn kann det stemme at styre strømmen til et rele for strømm til motoren går gjennom motor styringen? Det som er problemet mitt i dette tilfellet :) MVH alf arne hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Tror det er regler mot slik bumping... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 okeij desverre det viste jeg ikkje ;) Nå er motor styring min byttet ut. menn fortsatt mangler jeg styre strømm. Hva bør jeg gjøre nå? Trenger hjelp her :) MVH Alf Arne Hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Litt overilet å bytte motorstyringa pga manglende styrestrøm uten å være sikker på at motorstyringa har noe med dette å gjøre. Min erfaring er at motorstyring er ganske stabile saker som det sjelden er noe galt med. Som regel sitter slike feil i følere som konverterer turtall/trykk/temp osv til elektriske signaler. Releer og vakuumslanger er andre feilkilder som i min bok står høyere på lista enn feil i motorstyringselektronikken. At feilen vedvarer etter at komponenten er byttet ut bruker å være et godt tegn på at feilen ligger et annet sted. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 hehe. ja, menn ville begynne med det letteste først. hehe! kann det være at det er slik at motoren ikkje får styre strømm til reelet vis en sensor på motoren er ødelagt? MVH Alf Arne Hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 hehe. ja, menn ville begynne med det letteste først. hehe! kann det være at det er slik at motoren ikkje får styre strømm til reelet vis en sensor på motoren er ødelagt? MVH Alf Arne Hauso Det vet jeg ikke dessverre. Hva slags bil er det snakk om? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 okej. leit. dette er en vw passat 1,9 TDI 1994 modell stv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 YESSSS, da er bilen kommet på vegen i gjenn. la opp nye ledninger for og koble magnet ventilen utenom motorstyringa. var ikkje ferdig med det og da starta bilen :P har kjørt flere mil nå og ikkje et feil slag :D MVH Alf Arne Hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg