Gå til innhold

Bilsten Racing eller Rally?

Ranger emnet


bjarne

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg skikkelige støtdempere til 242'en og kommer til å bruke typiske Lesjøfors senkefjærer, muligens med litt kapping etterhvert. Bilen skal brukes på gate og skal ikke være for lav, men også brukes mye på Rudskogen.

 

Vurderer

(rebound/bound)

Foran: Rally 350/150

Bak: : Rally 275/200

 

eller

 

Foran: Racing 350/150

Bak : Racing 500/100

 

Er det slik at Racing fungerer bedre på asfalt(som blir hovedunderlaget) enn Rally?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Club sport og Racing er de samma bak men litt hardere foran med racing, men det er ikke anbefalt og kjøre med racing på norske veier, men vis du kjører mye på bane og litt vei hadde jeg tatt enten Club-sport eller racing ;) begge funker bra altså, bare tenker på din komfår, lykke til ;)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelav 240 med budsjettdempere og kjøreegenskaper henger ikke sammen..

 

Urørte lesjøfors og bilstein rally gir ikke for kort fjæringsvei etter det jeg har prøvd.

 

Jeg har gule R-Sport dempere for rally og fjærer på min, men den er fortsatt nydelig å kjøre hardt på asfalt med, kan ikke forestille meg at det er noe i skogen med så harde dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med racing jeg og. de som heter racing altså ikke de du har texascom. du har ikke de som kalles racing i dette innlegget etter hva jeg har forstått.

 

jeg har racing. syntes de er knall.

 

Du har 500/100 bak? Hvordan funker de sammenliknet med annet du har proed? Hvilke fjaerer har du? Ser Kg og sikkert Pedersen selger CS demperne som Racing bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedersens selger CS dempere bak ja.

 

jeg har racing framme pga v8 i front. funker utmerket.

 

har som sagt ikke prøvd så mye annet siden jeg byttet alt før jeg fikk testet bilen :P

 

men har bare hørt bra ting om Bilstein.

 

Nå har vel ikke du kjørt så mye bil heller da! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir racing jeg da, 350/150 foran, 500/100 bak, på Lesjørs. Så kanskje noe kapping når det er godkjent. Hva med de forsterkede 245 fjærene Bilstema selger, er disse stivere når de er kappet enn kappet Lesjørs bak?

 

Blir ikke noe coilover ennå, men skulle gjerne hatt noen stivere fjærer. Lesjørs er 31.8 N/mm bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår