Gå til innhold

motorbytte B230K -B230A ? turbo motor pris?

Ranger emnet


crosspipe

Anbefalte innlegg

hei.

lurte på en ting, tenkte jeg sku bytte motor i 245en.

står i en B230K å har to B230A liggende.

motorbytte i seg selv er fort gjort, det jeg lurte på er hvordan det blir med ledningsnettet, trenger vel bare bytte den delen i motoromet? med tanke på koil osv? A motoren har jo nesten ikke elektronik.

 

har vært inne på tanken med turbo motor, men økonomien stoppet.

eventuelt om jeg setter i B230A motoren å monterer turbo på den..

 

B230ET motorene, hva bruker dem ligge på i pris? eventuelt andre turbo motorer?

 

mvh jim-are

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det samme ledningsnett på K og A motorene. Er nesten ikke noe elektronikk.

 

bortsett fra at det er elektrisk koil osv på K motor.

er inne på tanken å sette en a motor i å montere turbo kansje..

 

noen som vet ca pris på en komplett turbo motor?

vet FT/FK går for mellom 10 og 16.000sek.

tenkte mer på en B230ET

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bortsett fra at det er elektrisk koil osv på K motor.

Er ikke noe forskjell på en coil. Det er bare ei spole inne i coilen(coil betyr spole på norsk), som gjør at du får en høyere spenning ut til pluggene. Så er det da elektronikk som styrer sånn at den en av di sylinderne som er på topp får gnist. Med mindre du har en 230A motor fra steinalderen med stifte tenning!?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe forskjell på en coil. Det er bare ei spole inne i coilen(coil betyr spole på norsk), som gjør at du får en høyere spenning ut til pluggene. Så er det da elektronikk som styrer sånn at den en av di sylinderne som er på topp får gnist. Med mindre du har en 230A motor fra steinalderen med stifte tenning!?

 

min er 84 å den andre som er alternativet er fra 86(?).

den fra 84 er stift tenning. den andre uvist. har ikke sett på den.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du turbokonvertere så må du bytte stempel, trykktette gasser, bytte bunnpanne og få tak i et annet eksosanlegg og bytte bensinpumpe hvis du skal ha den driftsikker.

 

B230ET er greie motorer når de er feilfrie men begynner de å kødde er løpet kjørt.Har komplett ET-ledningsnett liggende så send PM hvis det er av interesse.

 

Mvh Kai Rune

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du turbokonvertere så må du bytte stempel, trykktette gasser, bytte bunnpanne og få tak i et annet eksosanlegg og bytte bensinpumpe hvis du skal ha den driftsikker.

 

B230ET er greie motorer når de er feilfrie men begynner de å kødde er løpet kjørt.Har komplett ET-ledningsnett liggende så send PM hvis det er av interesse.

 

Mvh Kai Rune

 

trenger bare gå med trappa.

har en ET på handa, men den må overhales. mangler turbo å ledningsnett. står på en org turbobil, men ikke i bra stand.

mye arbeid.

 

hvorlangt er A-motoren din gått? på 245en?

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger bare gå med trappa.

har en ET på handa, men den må overhales. mangler turbo å ledningsnett. står på en org turbobil, men ikke i bra stand.

mye arbeid.

 

hvorlangt er A-motoren din gått? på 245en?

 

Sorry så ikke at det var din tråd...

Den i Talvik er det mye arbeid med ja, jeg tenkte å ta blokka fra den hvis den ikke var skjært hvis min er kaputt å lage en hel av det. Turbo har jeg to-tre stykker av.

Min 245 var vell gått 207500 km, det er lite. MED sevicehefte!!

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry så ikke at det var din tråd...

Den i Talvik er det mye arbeid med ja, jeg tenkte å ta blokka fra den hvis den ikke var skjært hvis min er kaputt å lage en hel av det. Turbo har jeg to-tre stykker av.

Min 245 var vell gått 207500 km, det er lite. MED sevicehefte!!

 

hehe gjør ikke noe.

tenkte på det samme, ta blokka å toppen fra den i talvik, overhale å stappe ned i min. men blir så mye arbeid å dyrt.

derfår jeg leter etter en komplett turbomotor med ledningsnett. K-motoren skal ut av min uansett til vinteren.

 

om din erkaputt så er det jo mulighet å ta den fra talvik, men hvor skal du gjøre det. er trangt om plass på yttersiden her nå.

 

207K er lite, ikke inkjørt engang. tror jeg tar den framfor min A motor. bruker heller den til å hente deler.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe gjør ikke noe.

tenkte på det samme, ta blokka å toppen fra den i talvik, overhale å stappe ned i min. men blir så mye arbeid å dyrt.

derfår jeg leter etter en komplett turbomotor med ledningsnett. K-motoren skal ut av min uansett til vinteren.

 

om din erkaputt så er det jo mulighet å ta den fra talvik, men hvor skal du gjøre det. er trangt om plass på yttersiden her nå.

 

207K er lite, ikke inkjørt engang. tror jeg tar den framfor min A motor. bruker heller den til å hente deler.

 

 

Skal du bruke den må du skaffe hjernene til den, de som er der er garantert ødelagte.

Like greit å kvitte seg med K-dritten..

 

Tenkte jeg skule åpne min å se, løfter ut i morra.

 

Ja den står nå bare der, vi blir sikkert ening om en drei deal.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke den må du skaffe hjernene til den, de som er der er garantert ødelagte.

Like greit å kvitte seg med K-dritten..

 

Tenkte jeg skule åpne min å se, løfter ut i morra.

 

Ja den står nå bare der, vi blir sikkert ening om en drei deal.

 

tror ikke jeg skal bygge noe turbo i min enda. litt usikker, men i første omgang skal A-motoren nedi.

om jeg skal rive ut min så skal den raseres.

 

jeg har sikkert noe du har brukfår. du sku jo kaste motoren uansett hehe.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg skal bygge noe turbo i min enda. litt usikker, men i første omgang skal A-motoren nedi.

om jeg skal rive ut min så skal den raseres.

 

jeg har sikkert noe du har brukfår. du sku jo kaste motoren uansett hehe.

 

Nei vi får se med tid og stunder hva som skjer....

Ja gass på til de sier stopp av seg selv hehe

 

Ja vi får se, har et bud på den nå men vet ikke om jeg gidder å sende den fordi det koster så mye...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi får se med tid og stunder hva som skjer....

Ja gass på til de sier stopp av seg selv hehe

 

Ja vi får se, har et bud på den nå men vet ikke om jeg gidder å sende den fordi det koster så mye...

 

var du som sa jeg bare sku ta den motoren.

du sa selv du ikke sku ha den.... hva er budet på?

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var du som sa jeg bare sku ta den motoren.

du sa selv du ikke sku ha den.... hva er budet på?

 

Ja hvem pokker trodde at noen ville ha den men... Han ville gi 3lapper for den men vet ikke hva jeg blir å gjøre....

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingne som vet priser på en komplett turbomotor??

 

 

Ja hvem pokker trodde at noen ville ha den men... Han ville gi 3lapper for den men vet ikke hva jeg blir å gjøre....

 

du ser selv da tar jeg motoren fra andre bilen. jeg gir ikke 3 lapper for en A motor, værtfall ikke når jeg har en i den andre bilen..

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår