_240_turbo_ Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Jeg havarerte min gammle m46 kasse og har nå satt i en ny, alt fungerte helt greit noen kilometer så stoppet bare motoren, det gikk ikke å starte den i fart, og ikke med startkabler, det virket som det var mye motstand i motoren, tok den hjem og klarte ikke å dra den rundt for hånd så jeg demonterte registeret og prøvde på nytt men det var ikke håp. Bilen triller fint når den blir tauet så akslingene er i orden. Har ikke hatt løst svinghjul eller clutsh. Noen som har en idè om hva som er galt? Er det rett og slett motoren som har tatt kvelden eller kan det være noe inni kassen som har takka for seg? Mvh Kai-Rune Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crosspipe Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 rart at det gikk så tregt rundt, eller så vidt rundt uten registeret montert. virket neste som bilen sto i gir på en måte. var mye motstand. Siter 1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil 1980 Chevrolet caprice classic 5,7 [x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Kan legge til at motoren ikke ble kjørt hardt etter at den nye kassen ble montert og at det ikke er rørt en skrue på motoren bortsett fra fylt litt olje... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Høres mere ut som motor-ras enn kasse-ras, men jeg går litt i tåka her nå altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Hvis det ikke er noen forskjell med eller uten clutchen inne, er det nok motorras... Kan være en ventil som har lagt seg oppå stemplet.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Rart at motoren skulle rase av å bare stå i ro. Tror ikke det er noe galt med toppen, den går helt fint rundt uten noen ulyder når jeg drar den rundt for hånd.... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Men noen som vet noe om det kan være chlutsh eller noe dær som kan ha kilt seg? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Du har ikke pressa på ei kasse ifra en dieselbil da? Tenker da på hylsa på inngående aksling. En bekjent klatre dette på sin 240,var heller ukurant å være aksiallager i motorn gitt. Den gikk tregt rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Men finnes m46 til diesel og? kassa gikk lett på og var helt lik den gammle... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Men finnes m46 til diesel og? kassa gikk lett på og var helt lik den gammle... jupp,men var kassa med clutchkåpe for bensinmotor så har den sikkert nok vært montert på bensinmotor før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Ja den var montert sånn, jeg har ikke hatt av noe på den. men da må jeg ut med kassen en gang til og se om motoren går rundt ordentlig da... :puke: Forresten maxis, turboen funker som et skudd enda!! Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 hm,kan sikkert være noe annet da.ikke godt å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Förste jeg tenkte på er låseringen(e) såm holder medbringer(e) "fast" har lösna eller röki, så da kommer de "skakt" noe som förer til at synkro ringen kan kile fast på "skakke". (dårlig forklart men jeg er trött, skole om dagen nå vettu :P) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Förste jeg tenkte på er låseringen(e) såm holder medbringer(e) "fast" har lösna eller röki, så da kommer de "skakt" noe som förer til at synkro ringen kan kile fast på "skakke". (dårlig forklart men jeg er trött, skole om dagen nå vettu :P) Kan du forklare hvilke låseringer du snakker om? Og hvor ligger syncro-ringen? Fattet ikke en dritt av haynesboka sine forklaringer heller... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Går motoren lettere rundt om du trør inn clutchen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.