eärendil Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Hei. Sliter litt med en 97 A4 1.8T jeg har som ikke oppfører seg særlig bra. Problemet er som følger: Den går kun på tre sylindre. (mao den står stille på nr 3 fra venstre (hvilket jeg tror er sylinder nr 2) på en tverrstilt motor). Diagnosen fra vag-com sier at det ikke registreres noen aktivitet på oksygensensor ban 1. Det andre problemet er at når jeg starter den, og stopper den igjen, så faller turtelleren ned til 1.000 rpm, og stopper der. Faller ganske så hakkete ned til 0 når tenninga slås på igjen. Coilen er testet ok, så den er ikke gåen. Måler 12 volt på kablen til coilen, så tror ikke det er jordingsfeil. Skal nå prøve nye dyser på bilen, men hvis ikke dette hjelper, så undrer jeg på om det er tenningsmodulen som kan ha gått til helvete. Har nettopp byttet kamaksel-kjede og reg+dynamo-reim, nytt KN insatsfilter, ny wastegateacuator(n75j) nytt kullfilter til ac + ny lmm. Noen som har noen forslag til hva det kan være.. nøyaktige feilkoder fra vagcom kan legges ut. testet også dynoscan som diagnose, men den stoler jeg ikke helt på, da det kom masse meldinger om powertrain osv. HJELP. Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirE Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Hei du :) Hørest ut som et lignende problem som jeg hadde... Da var det tenningsregulatoren, den sitter oppe på luftfilterboksen... tror de brukte et oscilloskop for å sjekke utgangene på tenningsmodulen, og en av de var helt død :) Den var ganske dyr, så sjekk den først ;) mvh Geir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Hei.. frykter at det er den.. skal få målt den i morgen, for å sjekke.. håper bare at den ikke er gåen, for den koster piskadø 2500 spenn. :flushit: venter fortsatt på nye dyser. kommer vel snart.. tar lang tid for tollvesenet å fortolle pakken. bestillte 330cc dyser fra nordicturbo.dk Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hei du :)Hørest ut som et lignende problem som jeg hadde... Da var det tenningsregulatoren, den sitter oppe på luftfilterboksen... tror de brukte et oscilloskop for å sjekke utgangene på tenningsmodulen, og en av de var helt død :) Den var ganske dyr, så sjekk den først ;) mvh Geir Hei.. bytta tenningsregulatoren nå, og nå går bilen nogenlunde som den skal.. eneste problemet er at turtelleren fortsatt henger seg opp på 1000 rpm når jeg stopper bilen, og at klokka ikke går når tenninga er av. noen forslag? Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.