GGGolf Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 HAr no lakket to sjermer og panser med epoxy grunning. Alt har gått fint. ingen renninger, ser meget bra ut, men finishen vart litt ru. Det ser ikkje ut som apelsinhud eller noke, men det kjennest litt små ru ut. Kva kan dette komme av? Går det bra at eg sliper det lett med fint papir før eg lekk lakken? har også hørt av ein kompis at grunninga ikkje skal tørke skikkelgi før lakken kjem på. det hadde han fått beskjed om. Skal den vere klebrig før lakk eller kan den vere helt tørr (slik som min no er)? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Ru grunning, tja, feil lufttrykk, for stor sprøyteavstand, for rask sprøytegang, feil viskositet, for lite mating At grunningen ikke skal tørke skikkelig før lakken legges, kommer jo an på hvilken grunning det er det, en non sanding grunning ligger vel på en rundt 15 minutter avlufting ved 20 grader før lakken legges, kommer litt an på sjikt tykkelsen da, men den bør ikke være klebig, for da kan det koke om du legger baselakk, en slipefyller skal tørkes og deretter slipes før lakken legges. Epoxyen kan du godt tørke og derette slipe, står beskrevet i teknisk dataablad på den epoxy grunningen du har, på hva produsenten anbefaler av påførings metoder og bearbeiding Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 har mest tru på for lite mating. Men viss eg deretter legger to perfekte strøk lakk, vil det da vise/kjennes at grunningen under var litt ru? eller må eg berre slipe den ned? Var nett over med 800papir på par plasser. var ikkje mykje som skulle til for å få den glatt. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilk Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Men viss eg deretter legger to perfekte strøk lakk, vil det da vise/kjennes at grunningen under var litt ru? Ja, selvfølgelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 det gjorde det ikkje Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 har dere glemt at grunning MÅ slipes/mattes før lakkering!? seff er den ru! det er jo ikke finish lakk! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 har dere glemt at grunning MÅ slipes/mattes før lakkering!? seff er den ru! det er jo ikke finish lakk! Er ikke all grunning som må/skal slipes før lakkering Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg