Gå til innhold

varmeregister

Ranger emnet


mats'ern

Anbefalte innlegg

Det er MYE jobb. Eller for å si det på en bedre måte, det kan ta litt tid.

Du må av med dashbordet. Løsne på det, fordi varme registret sitter innerst midt på bilen, mot torpedoveggen.

Byttet på en Corrado VR6 jeg hadde tidligere, og der satt varmeregisteret i en plast holder. Du måtte opp med panseret og løsne på 2 eller 4 skruer i motorommet/torpedo veggen for å få det løst. Men dette ryker på stort sett alle VR6 av eldre type.

Så det er egentlig bare å bite i det sure eplet og gjøre det.

Jeg sto å knota ute i januar 2004. Ikke helt fornøyd.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det vanskelig og lufte det? så du ikke hører lufta suse i røra?

 

Hvis du ikke har lekkasje, så trenger du ikke bytte. Prøv å tøm ut all kjøleveske, og fyll opp ny om du har surkling i registret. Har hatt det på min. Høres godt når man stopper bilen, og resirkulerings pumpa jobber...

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Artig det der.. Jeg har koblet vekk mitt foreløbig, kupeen ble plutselig fylt med kjølevæskedamp... Gruer meg litt til jobben da, men har hørt at det skal gå å skifte uten å ta av dash..

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter det jo inni noen plastdeksler innenfor dasjen, så jeg kan ikke skjønne hvordan man på noen måte skal få skiftet det uten å løsne dasj. Er en ganske kurant jobb, er bare mye plukking. Ikke noe komplisert.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter det jo inni noen plastdeksler innenfor dasjen, så jeg kan ikke skjønne hvordan man på noen måte skal få skiftet det uten å løsne dasj. Er en ganske kurant jobb, er bare mye plukking. Ikke noe komplisert.

 

Det går uten å ta ut dash, men vil ikke anbefale det. er litt mer knoting og triksing, lettere faktisk å ta ut dashen...

 

Lykke til

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke orker å fikse det med en gang så har jeg et lite tips som kansje kan utsette problemet ditt litt.

Jeg hadde samme problemet i 2005 på min Vento. Da helte jeg på radiator tett som jeg kjøpte på Esso eller noe sånt.

Det fiksa lekasjen og registeret fungerte som normalt etter det.

Det er pr. dags dato ikke bytte register enda på bilen min. Å det har ikke kommet mere vann på høyre siden.

2009 Audi A4 TDIQ

2000 BMW 320Ci

1994 VW Vento VR6 (Hugget)

1986 VW Golf VR6 (Solgt)

1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår