neon97 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hei. Noen som vet hva som ble gjort da de satt ned hk til 100 på 97'mod? Er det bare motorstyrenheten eller er det gjort noe mer?Har en 2,0 sohc 16V. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hei.Noen som vet hva som ble gjort da de satt ned hk til 100 på 97'mod? Er det bare motorstyrenheten eller er det gjort noe mer?Har en 2,0 sohc 16V. Hvis du søker litt på neons.org, så finner du masse info om dette, og ut ifra det jeg har lest meg til, så er det bare motorstyringen som er forskjellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Skulle ikke den "nyere" motoren (motorstyringen) gjøre bilen mer økonomisk å kjøre da? er vel mest beregnet på eldre søndagskjørere:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Skulle ikke den "nyere" motoren (motorstyringen) gjøre bilen mer økonomisk å kjøre da? ble nok kanskje billigere men det er nok bare ett biprodukt av de miljøkravene som skulle oppfølges av å bytte denne enheten... etter det jeg har hørt (jobber hos chrysler) så ble den byttet ut pga miljø og avgass krav i tilleg sil at det her i norge hjalp på prisen pga effekten ble redusert= billigere å registrere i norge Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m00neyes Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Jeg har en 97'mod med 2,0 sohc.. i vognkortet står det at den har 98,50 kw, noe som blir 131,99 ganget med 1,34.. men etter som jeg har forstått så kunne du i 96 velge om du skulle ha 100 eller 132 hester, men i 97 så kunne du bare få 100 hesteren..? noen som vet hvorfor det da står 98,5 kw i vognkortet?.. og hvordan kan eg se på styreenheten når den er laget? (hvilken utgave av di to det er?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galgasor Skrevet Desember 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 Ja, faktisk ble ekspansjonen så stor at forhandlerapparatet hadde problemer med å slå følge. Konsekvensen ble dårlig deletilgang og lange ventelister for å få bilen på service. Når disse forholdene nådde markedet, ble mottagelsen kjøligere. Dessuten ble bilen nokså mye dyrere som resultat av avgiftsomleggingen i 1995/96, for å kunne holde prisene på et fornuftig nivå måtte importøren strupe motoren fra 136 til 100 hk – en beskjeden ytelse for en toliters motor. Siter Mine biler: Opel Astra Club 1.4 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Jeg har en 97'mod med 2,0 sohc.. i vognkortet står det at den har 98,50 kw, noe som blir 131,99 ganget med 1,34.. men etter som jeg har forstått så kunne du i 96 velge om du skulle ha 100 eller 132 hester, men i 97 så kunne du bare få 100 hesteren..? noen som vet hvorfor det da står 98,5 kw i vognkortet?.. og hvordan kan eg se på styreenheten når den er laget? (hvilken utgave av di to det er?) Kan altids hende at en tidligere eier har skiftet ecu og fått det godkjent eller så kom det orginalt. Men du kan vel være ganske så sikker på at hvis det står i vognkortet at du har 98kw så stemmer det nok. Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamer1963 Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Hvis du har 100 hk ecu så er den merket med det ifra et firma i Norge, det var de som bygde de om men husker ikke hva det heter. En annen ting er at det står i vognkortet at ecu skal være merket med 100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg