Fukaniso Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Jeg har en '89 2-liter med 4-trinns kasse. Er det mye stress å bytte denne til en 5-trinns? Savner så utrolig det siste giret :P Og evt, hvor mye koster det for ei girkasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Jeg har gjort den jobben. Må bytte fremre mellomaksling, girvelger, girstag. mulig clutch og siden det kan være mindre splines på 4trins enn 5trins. Jeg måtte gjøre om brua på kassa grunnet at den kom fra 124. Ei venlig 5trins kasse bør du få for 1-2k Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Og diff, pga forskjellig utveksling. Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Og diff, pga forskjellig utveksling. Trenger ikke det:P Ikke bytta på min. Har utvekslinga så mye å si da?? Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet August 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Jeg har gjort den jobben. Må bytte fremre mellomaksling, girvelger, girstag. mulig clutch og siden det kan være mindre splines på 4trins enn 5trins. Jeg måtte gjøre om brua på kassa grunnet at den kom fra 124. Ei venlig 5trins kasse bør du få for 1-2k Såpass ja... Hvor mye kom det på totalt for deg da? Brukte du mellomaksling, girvelger og girstag fra en 124 også? Driver og funderer på om det i det hele tatt er verdt det med tanke på drivstofforbruket på 5gir kontra 4gir :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 betalte ikke noe for kassa da den sto i ei delebil:P Men mellomaksling og girvelger betalte jeg 1300.- for. så det ble kostnada. Er mye bedre å kjøre på turer med 5trins da. I 100 så ligger jeg på 2100rpm, før så lå jeg på 3000rpm i samme fart. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Trenger ikke det:PIkke bytta på min. Har utvekslinga så mye å si da?? Utvekslingen er jo forskjellig, og speedometeret er kalibrert opp mot diffen. Slik har jeg forstått det hvertfall. Jeg har 5 trinns kasse og har utveksling 3.46, og du har vel 3.25 ellerno.. Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 men speedon står jo i kassa så det skal jo ikke ha noe å si? I teorien værtfall:S. Men jaja. sjekka speedon min på gps å viste 4for my så. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 men speedon står jo i kassa så det skal jo ikke ha noe å si? I teorien værtfall:S. Men jaja. sjekka speedon min på gps å viste 4for my så. Jo, for da må du ha mindre/mer omdreininger i girkassen for å samme farten gjennom diffen og ut på hjula.. Hadde speedometeret vært på hjula hadde det ikke betydd noe, annet at turtallet blir forskjellig.. Men ser ut som at det ikke var noe problem for deg! ;) Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Vist speedoen står på utgående aksel vil jo ikke avlesningen være noe problem vil jeg tro. Men det gjør den kansje ikke? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 speedoen sitter i klokka i bakakselen. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg