Anders- Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Bare lurte på en enkel ting. Er det noen ekstra påkjenning på turboen å kjøre med uorg. filter? Populært kalt "K&N filter", "sportsfilter, "soppfilter" osv. Dere skjønner sikkert hva jeg mener.. Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 I forhold til det orginale filteret du meiner? Rekner med at det er en motor orginalt med turbo du refererer til?!? Forskjellane på org filter og f.eks K&N filter er at de sistnevnte slipper gjennom meir luft,alså mindre filtrering blir det da. For turboens arb.prosess er jo det bare en fordel,men ulempen er minimal sjølv med den reduserte filtreringa. Einaste skaden som er nevneverdig er desse filtera som er innsatt med olje og der LMM er montert,da kan det bli fjusking pga brent olje på LMM og dårlig/feil funksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Så lenge filteret er satt inn med korrekt mengde olje, noe som det er originalt. så har ikke det en dritt å si for lmm! kjøp et skikkelig filter, som f.eks K&N, dem er til å anbefale. blir mye mindre motstand i et slik filter, det resulterer i at turboen suger luft lettere, dvs raskere ladetrykk. noe annet er at man får mye råere lyd :) løp og kjøp! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 I forhold til det orginale filteret du meiner? Rekner med at det er en motor orginalt med turbo du refererer til?!? Korrekt. Takk for bra svar :) Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driftstar Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Turboen tar ikke skade av det så lenge det er et ordentlig filter som ikke slipper gjennom all dritt. Og jo, lmm og gasspjeld kan ta skade som actros2554 sa. Kommer litt ann på bil og type filter. hvis du ser bort i fra dårlige sportsfiltere som filtrerer like bra som en et åpent vindu. Så kan olja fra sportsfilter få lmm til å surre og gasspjeldet kan bli skittent slik at det feks ikke lukker seg helt osv. i verste tilfelle så kan det bli ødelagt. Siter Prosjekt Sportquattro sedan Bilen @ Rosa Ligans side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Så lenge filteret er satt inn med korrekt mengde olje, noe som det er originalt. så har ikke det en dritt å si for lmm!kjøp et skikkelig filter, som f.eks K&N, dem er til å anbefale. blir mye mindre motstand i et slik filter, det resulterer i at turboen suger luft lettere, dvs raskere ladetrykk. noe annet er at man får mye råere lyd :) løp og kjøp! Er filtrene innsatt med olje orginalt? jeg hadde fått det for meg at man måtte gjøre det selv??? Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.