Gå til innhold

Ny bruker

Ranger emnet


Simensk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny bruker her og har noen få spørsmål.

 

Jeg valgte å registrere meg på dette forumet fordi jeg er blitt 18 og ser litt på bil. Tenker på å kjøpe meg BMW 318is fordi det virker som en fin, rimelig og samtidig halv sprek bil. Men jeg er ikke akkurat bilmekaniker..

 

Har hatt moped i 3 år nå, og kan fikse det aller meste på den. Girkasse, vaiere, har satt på effektanlegg og tatt vekk plombe selv, lakkert, bytta noen rammedeler, bytta den derre greia som man kan bytte til ekstratank på, fiksa bremsepumpe, bremseklosser.. etc etc.. men det å fikse på bil virker som noe veldig avansert og jævli :P moped er liksom lego, men bil har så mye annerledes.

 

Så, er dette riktig forum hvis jeg trenger hjelp med bil, altså mekanisk hjelp og sånt? og fins det en side der det står masse om vedlikehold eller fiksing av bmw 318?

Audi 80 1.9 TDi STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er så flott med dette forumet, etter å ha lest noen tråder, er at det er litt seriøst og hyggelig miljø. Er noen forumer (ikke bilforum) som det er sånn krangling og drit hele tida.

 

Uansett, BMW 318is har 140 hk. Hva skjer hvis man setter på powerfilter på den? koster powerfilter mye? Eller enklere, hva bør man gjøre for å ikke få MYE mer hestekrefter, men litt?

 

forresten, nettsider der man kan bestille deler og sånt? ikke for å mase :D

Audi 80 1.9 TDi STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er så flott med dette forumet, etter å ha lest noen tråder, er at det er litt seriøst og hyggelig miljø. Er noen forumer (ikke bilforum) som det er sånn krangling og drit hele tida.

 

Uansett, BMW 318is har 140 hk. Hva skjer hvis man setter på powerfilter på den? koster powerfilter mye? Eller enklere, hva bør man gjøre for å ikke få MYE mer hestekrefter, men litt?

 

du får fin lyd ifra innsuget, og muligens litt mer respons, men husk varmeskjold så den ikke får varmluft inn i filteret. og eksos og grenrør kan også byttes, du vil få finere lyd, og litt mere respons høyere opp i turtalls registeret. det sies at luft filter gir ca 5-10hk men det kan du ta med en klype salt, eksos og grenrør vil gi ca 10-15hk og det er mer riktig med tanke på efvfektøkningen

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får fin lyd ifra innsuget, og muligens litt mer respons, men husk varmeskjold så den ikke får varmluft inn i filteret. og eksos og grenrør kan også byttes, du vil få finere lyd, og litt mere respons høyere opp i turtalls registeret. det sies at luft filter gir ca 5-10hk men det kan du ta med en klype salt, eksos og grenrør vil gi ca 10-15hk og det er mer riktig med tanke på efvfektøkningen

 

Varmeskjold = powerblanket?

 

Men du sa at filteret gir ca 5-10 hk men det skal tas med en klype salt, mener du at det ikke er vits å sette i powerfilter? gjør det ikke noe annet enn lyden etc?

Audi 80 1.9 TDi STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luftfilter gir deg ca 0 hk mer, men gir litt fetere lyd. effektannlegg kan gi deg et par hk ekstra visst du fjerner katalysatoren.

 

på 2t som mopeden din kan motorens register og effekt styres av formen på eksos/svanehalsen, mens på bil/4t er d bare om å få mest mulig eksos ut. altså d beste hadde vert å ikke hatt eksos i d heletatt men d bråker dessverre en smule for mye;)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luftfilter gir deg ca 0 hk mer, men gir litt fetere lyd. effektannlegg kan gi deg et par hk ekstra visst du fjerner katalysatoren.

 

på 2t som mopeden din kan motorens register og effekt styres av formen på eksos/svanehalsen, mens på bil/4t er d bare om å få mest mulig eksos ut. altså d beste hadde vert å ikke hatt eksos i d heletatt men d bråker dessverre en smule for mye;)

 

 

På NA-biler handler alt om korrekt mottrykk.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luftfilter gir deg ca 0 hk mer, men gir litt fetere lyd. effektannlegg kan gi deg et par hk ekstra visst du fjerner katalysatoren.

 

på 2t som mopeden din kan motorens register og effekt styres av formen på eksos/svanehalsen, mens på bil/4t er d bare om å få mest mulig eksos ut. altså d beste hadde vert å ikke hatt eksos i d heletatt men d bråker dessverre en smule for mye;)

 

det bråker vilt på moped og ja.. altså jeg tror både bil og moped må ha motstand for at de skal yte mer.. ellers hadde de vel bare hatt lyddemper isteden for masse rør og drit før lyddemperen?

 

Men er det pes å sette på powerfilter (det heter kanskje no annet enn powerfilter egentlig?) fordi hvis det bare gir bedre lyd er det vel kanskje ikke vits hvis det tar lang tid eller er vanskelig?

Audi 80 1.9 TDi STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner bare effektanlegg på schiedmann jeg.. og der finner jeg bare simmons. Og hvilke av nettsidene er rimeligst å handle på?

 

autotrio finner jeg ikke noen ting da :S trykker deler til bmw, og ingenting kommer opp.. prøver søkefunskjonen, og ingenting kommer opp

 

Og på schiedmann er det en effekt bakpotte til 318iS men det ser da ut som om jeg må sage litt større halvsirkel bak for å få plass til det? Pga dobbelt utløp.

 

101196811085td1.jpg

Audi 80 1.9 TDi STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svendsen eksos lager defektanlegg på forespørsel vil jeg tro!

 

Powerfilter som du så fint kaller det, hadde jeg droppa tvert. Bruk heller de pengene i ett innsatsfilter til luftfilterboksen din. K&N, Pipercross, eller Green-filters er gode alternativer! Søk på nettet..finnes MASSE bilinfo rundtom, bare du tar deg tida til å leite litt selv!!

 

Har du kjøpt bil? Viss ikke, så har jeg ett råd. Sjekk forsikring før du handler.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår