Gå til innhold

Forvirret

Ranger emnet


panaquel90

Anbefalte innlegg

Hmm ikke lett og holde tunga lett når man er både wannabee og newbee lol. Men forvirringen ligger nå på linjeutganger og signalstyrke. Har en spiller som jeg skal bytte ut for den ikke duger i oppsettet den har 35mv 10Kohm den nye jeg har sett på er en pioneer(deh-5900mp) som skal ha 2,2v 1kohm. Og dette sier meg veldig lite. Er det noen som kan forklare meg hva forskjellen blir rent praktisk så vidt jeg har forstått får man ett sterkere og renere signal når utgangs nivået er høyere. Men fortsatt letter forvirret :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ein spiller som gir ut høgare signal, vil jo forsterkeren motta eit høgare signal.

Da er det naturligt å skru ned på volumknappen til forsterkeren. (F.eks forsterke signalet 20 ganger istedet for 40)

 

Det er mykje elektronikk i ein bil, so det kan komme støy inn på signalledningen.

Ein forsterker ser jo ikkje forskjell på støy og musikk, og vil forsterke alt som kommer inn.

Har du ein spiller med høg spenning ut, vil ikkje forsterkeren forsterke signalet (og støyen) so mykje.

 

Var ikkje so alfor god forklaring dette, men håper du forstår den.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått støy på subbene mine:(

Det var bra før men etter jeg var ut med cd-spiller så kom den støyen, har sjekket jordinga så det er ikke den.

Noen som er kjent med dette og evt. hva det kan være?

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, blir litt OT dette:

 

Tok du ut cd-spilleren, kan det væra at kablene bak har flytta litt på seg og du får støy.

Men har du koblet til/ifra ledningene bakpå cd-spilleren uten å koble ifra batteri, kan jordingen til signalutgangen ha blitt øydelagt! (brent printbane f.eks)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! jeg koblet fra allt ja! og støyen kom når jeg tok å satte i signalkabelen.

Så det har sikkert brent seg en eller annen plass ja,

skal spøve med støyfilter å se først nå.

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår