Sideburn Satan Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Har endeleg ordna meg en -98 945 (rep. objekt...) Problemet er at det av og til på tomgang ryke noke so inni helvette kvitt og lukta litt olje og litt kjølevæske. Saken e den at det ryke litt ifrå turboen på samme tid so spm. er om eg ska gå laus på topppakning/topp eller turboen først? Takker hjartleg for alle svar og erfaringar folk vil dele med meg:) Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 hvis ikke det er slakk i turbo så er det jo ikke noe vits i å gå laus på den. Men hvor ryker det hvitt? ut av eksos? fra motorrom? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 ryker mykje frå eksos og litt frå turboen. lukta brent olje ov røyken. var litt slark i turboen, men hørte fra en det skulle der vere? Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 hvit røyk er jo kjølveseske i forbrenninga så ville nok bytta toppakningen først...mulig turbo er gåen også.ryker den no blått også? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ospen Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Er det blå/svart røyk er det olje, er det kvit røyk er det vatn. Siter Opel Astra 1,9CDTI Audi 80 2,0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 er blå/grå røyk og lukta brent olje, men det ryke i frå turboen og... Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 var litt slark i turboen, men hørte fra en det skulle der vere? Da har jeg en turbo som skulle være midt i blinken for han... så slipper jeg å overhale den :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 akkurat samme problem som jeg fikk med min tidligere i sommer.. på min var det toppakningen. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 sjekka kompresjonen min i kveld eg den låg mellom 10,1 og 10,9 kg på lle fire så eg satsa på at det kjem olje inni sotvifta frå e kvarstrand... Viss noken kan seie meg ka den svarte runde boksen bak radiatoren som det går to slanga frå gasspjeldet innpå e godt for so hadde det vore greit og :p Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Viss noken kan seie meg ka den svarte runde boksen bak radiatoren som det går to slanga frå gasspjeldet innpå e godt for so hadde det vore greit og :p Det er en filterboks som samler bensindamp og resirkulerer det tilbake til tanken. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 du har jo org vann og olje kopling på turboen. sjekk olje returen, at den ikke har kokset igjen. hvor mye slark er det i turboen? ( skal optimalt ikke være noe slark ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 takk for tipset. var vel rundt 1mm slark.. Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 husk at kompresjon også skal måles på kald motor...ikke bare varm! ;) For å tenke litt logisk på det hele, så er det Kun ved topp-pakningen at vann og olje kan blandes ved noe som helst paknings-havari. I Turboen er det jo en fysisk støpejernsvegg som skiller de...og skal litt til for at den sprekker og lekker. Og da skal du også få vann i olja di. Ved topp-pakningshavari vil du få et jævla trykk i kjølesystemet...alle slanger,etz vil bli Veldig harde, og du vil se dersom du åpner ekspansjons-tanken, at det bobler oppi der. Jeg trur topp-pakningen er fucked. La motoren gå seg varm ,og se hva som skjer. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 om det ikk er slark i turboen, hvor skal da olja til lagrene befnne seg..? opp/ned skal det være litt, det som er "farlig" er inn/ut(thrust lageret) men ja, holder med de andre her, bytt topp pakninga først, det er lett og fort gjort.. så kan du jo bare ta register reima/stramme hjulet med det samme, er ikke dyre deler det heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 I og med at kompresjon er bra, olje og vatn ikkje blanda seg og det renne olje utav eksoshuset på turboen går eg for turbobytte i første omgang... noken som btw veit ka som må til for å få det til å funke bra med garret turbo frå 230FT? Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg