Gå til innhold

Shine Graku Comp felger

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Redigert 29.08.07 pga nye bevis;) sel slutten av 1ste post

 

Lå noen gamle felger hos svogeren min som jeg nappet med meg hjem for å teste ut litt forskjellig, disse felgene har stått ute i ca 15 år, så de ser ikke bra ut, samt at de er brukt i bilcross og er "litt" hakketet/bulkete.

 

Uansett, vask og alu polish skulle testes, og jo værre utgangspunktet er jo bedre virker resultatet, selv om de ikke ble bra ble de i allefall mye bedre en de var.

 

Noe asfalt tviler jeg de vil se igjen, om ingen her kjenner til noen som reparerer alu felger

 

Felgene er Graku Comp 2-delt i 13" ikke sikker på bredde, men de er bra breie (bolt er 4/120 vil jeg tro) Om noe kjenner til disse hadde det vær morro med litt info.

 

Nok snikk snakk

 

Slik så de ut:

 

IMG_2862.jpg

 

IMG_2858.jpg

 

På med P21s wheel gel

 

IMG_2873.jpg

 

Så etter vask med:

 

-P21s wheel gel

-Megs wheelbrush hard

-Megs wheel brush soft

-Snow foam i bøtte og en gammel svamp

 

IMG_2876.jpg

 

IMG_2878.jpg

 

Litt claying, som var som å pisse i motvind, så og si håpløst, men det ble testet/gjort

 

IMG_2891.jpg

 

Etterpå:

 

IMG_2902.jpg

 

Bedre, men ikke bra....

 

Så i gang med P12 wheel cleaner på en felg og P21s polishing soap på den andre, disse var så og si like, p12 er flytende type og P21s er fast type.

 

På med de, og jobbe det godt inn, måtte gjøres noen ganger da svamp/pad ble bra sorte etter en kort stund

 

IMG_2907.jpg

 

Etterpå:

 

P21s

IMG_2913.jpg

 

P12

IMG_2914.jpg

 

Ferdig etter polering med Duragloss alu polish, som lovte at de skulle bli som crom, noe som ikke var tilfelle, men da mener de nok ikke felger som har hatt bra med runder på bane og vært lagret utendørs i rimelig mange år. men blankere ble de da.

 

IMG_2933.jpg

 

IMG_2939.jpg

 

IMG_2943.jpg

 

Han har 2 felger til som jeg skal prøve med polish ball på (til drill) så fårn se om det gjør større underverker.....

 

Etter polish ball:

 

W-O-W

 

IMG_2972-1.jpg

 

IMG_2994-1.jpg

 

IMG_2978.jpg

 

Det var andre boller tenker jeg, fortsatt ikke "nye" men ble så vanvittig mye blankere etter Duragloss metal polish og polish ball på drill....

 

the end

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja plan og plan, om noen klarer å rett bulker i de så kunne det vært morro å fått de kjørbare igjen, samt få lakkert senter på nytt.

 

Tenkte jeg skulle dra de ned til en dekk butikk å høre om det i det hele tatt er håp.

 

dekk sjekk i mysen fikser det. hva slags bredde er det på dekkene som sitter på? ser ut som de er relativt breie!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår