Fukaniso Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Kjøpte meg ny 190E i dag, og den gikk helt fint helt til jeg skulle starte den etter å ha vært ute og kjørt en liten tur. Bilen er en '89-mod 2.0l. Har nytt batteri og nyoverhalt dynamo som ifølge den forrige eieren skal være helt i orden. Har ikke noe multimeter for hånden akkurat nå, men det virker som om batteriet rett og slett ikke får strøm i det hele tatt. Har sjekket at batteripolene sitter som dem skal. Noen som har noen kjappe tips? Har rimelig hastverk med å få igang denne bilen mtp at jeg skal bruke den på jobb.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 hm...børsten på dynamoen da?sjekket om den er brukbar? var det til meg,samme problem.. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 du må nok sjekke lading, så du skukke hatt ett multimeter. ellers kan du jo sjekke att div ledninger sitter sikkelig fast.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Vel, han sa at børstene var byttet, men det blir nok en liten sjekk på dem i dag ja.. Får bare løpe innom en plass å skaffe et multimeter etter jobben :) Takker for raske svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Da har jeg kontrollert starteren med multimeter, og der var det 0,0V spenning... Så blir nok å prøve å bytte børstene igjen, med mindre noen har et bedre tips å komme med :) Da prøvde jeg forsåvidt å sjekke spenninga mellom plussen på dynamoen og et jordingspunkt.. Var det riktig av meg? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 har du målt batterispenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Litt mer oppdateringer.. Etter å ha kjøpt ny børste og spenningsregulator, så fant jeg ut hva feilen er.. Kabelen fra dynamoen og opp til batteriet har fått åpent brudd, så jeg regner med at dette har tatt kvelden på dynamoen.. Prøvde også å lade batteriet, men så fort jeg satte i laderen, så gikk sikringa, så da har jeg antageligvis cellebrudd... Noen som har en sånn kabel liggende, og kanskje en dynamo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Har Endelig fått montert ny dynamo, og nå lader den som om det skulle vært verdensmesterskap i det :D Så nå er jeg også ute og ruller gata i MB hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg