Gå til innhold

Trenger hjelp angående startvansker

Ranger emnet


tplassen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg trenger litt hjelp med broderns SAAB ng900 1994mod. 2.0 16v

 

Han kjørte bilen helt vanlig akkurat som alle andre dager han er ute å kjører den..stopper på en bussholdeplass så en stakkars kvinnelig passasjer får gå ut å spy noen kilo..

han stopper bilen siden kvinnfolk er så fryktelig treige med å bli ferdige..

 

(problemet)

Når han skulle starte den igjen, så svirret den bare,virker som om at den er på tur til å starte, men starter ikke. Er alarm på den som er litt ustabil, så vi prøvde å koble av og på batteriet for å få reset`et den..uten at det ble noe bedre..

sjekket gnisten fra coilen, null gnist..

 

Det jeg da lurer på er:

* Har coilen takket for seg? (skjer dette plutselig)

* Er det evt. brudd på en ledning på kontakta til fordeleren?

* Tett bensinfilter? (om det er noe annet enn gnisten)

* Bensinpumpe? (om det er noe annet enn gnisten)

 

Skal sjekke det ut mer imorgen, men jeg tenkte jeg skulle høre med dere så jeg kanskje kunne bli litt klokere på hva som kan være feilen.

 

merk:

-Rotor

-Fordelerlokk

-Tennpluggledninger

-Tennplugger

`----> alt det er så godt som nytt.

 

 

Håper på raske gode svar!:)

 

 

mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ustabile alarmen har bestemt seg for å være slem, kan det jo være startsperra som stopper tenning. Tett bensinfilter vil jeg ikke tro, ettersom man da burde merke det litt på forhold. Bensinpumpe og coil kan jo bare gi seg plutselig men... pumpa hører du jo hvis du slår på tenninga uten å starte, så lenge den virker da.

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar Tweeky!:)

 

fant ut etter en time med feilsøking på bilen at bensinpumpa har runka litt for mye og tatt kvelden:D

 

fant også ut at det var en helvetes kjedelig plass de hadde montert den, på toppen av tanken..menmen, nå er den i allefall ute, kommer en ny en imorgen, så da er det forhåpentligvis tut og kjør for brodern:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår