Gå til innhold

xenon fullys

Ranger emnet


stigm

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har ettermontert xenon lyspærer i fullys huset på de nye avensisene?

 

Litt dumt at man ikke kan bestille bi-xenon på en bil i denne klassen, i allefall når sikkerheten er så i fokus for toyota. I allefall så ser man det på ekstrautstyrslisten til de argeste konkurrentene i klassen.

 

Men flott at de i allefall har det på nærlysene da.

 

Holder på å kjøpe avensis i disse dager, så hvis noen kan opplyse hvilke type pærer som står i fullysene hadde det vært fint slik at man kan sjekke litt rundt etter sett.

 

stigm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hva er vanlig xenon lys kontra bi-xenon ?

 

Og hva jeg har hørt er original xenon lys og "montert inn" har helt forskjellig lysstyrke og holdbarhet. Men det er bare hva jeg har lest.. (har ingen erfaring)

 

Vet bare at det er forferdelig irriterende med folk som har ettermontert det i uorginalt og kjører med liten last i bagasjen og så står lyset rett opp i hodehøyde for motgående kjørefelt.

Husk at vi som kommer mot deg kan faktisk kræsje i deg på grunn av bledningen. (og da vinner som regel størst bil ;) )

 

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avensisen har orginalt xenon lys på nærlysene, og det er de som blenner deg. De justerer seg 2 ganger i sekundet på orginale lykter, så det skal ikke være store problemet. Om ikke annet på bakketoppene.

 

Helt enig at ettermonterte xenonlys på nærlyset i biler som ikke har annet en manuell justering av lyktene, er fysjom!

 

Det jeg er ute etter er erfaringer rundt det å sette inn xenon pærer i fullys husene. Det ser ut til at på avensis så justerer dem ikke seg, men på enkelte VAG modeller er det hele lyktehuset som justerer seg opp og ned, og derav også fullysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ettermontert xenon på både nær og fjernlysene. Nærlysene er jo linselys i utgangspunktet, så disse kan du jo justere som du vil på bryteren inni bilen..?

Var forøvrig et helvete å få tilpasset xenonpærene på fjernlysene, da toyota har egne "adaptere" som originalpærene skal stå i. Måtte bøye til fjærene som holder pærene på plass for at xenonpærene skulle bli sittende ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ettermontert xenonlykter i fjærnlyskasterene. Ble veldig bra, og jeg gleder meg til langtur for test.

 

lot trondheim tuningsenter fikse biffen, og det gikk veldig bra. De fikk bestilt opp en brakett som fikset det problemet som leroy nevnte, at det var noe spesiell innfesting av pærene.

 

Resultatet er i allefall bra syns jeg, og til 4000kr så håper jeg at jeg ikke lengter for langt tilbake til ekstralysene jeg stort sett alltid har satt på tidligere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut! Jeg er også kjempefornøyd med resultatet. Jeg betalte 4000 for nær OG fjernlys, ferdig montert. En som holder til her oppi nord som er billigst i landet, til enhver tid :)

Han monterte inn pærer med 6000K, ville egentlig ha 8 eller 10000K, men når jeg ser lyset i disse pærene er de midt i blinken.

 

Og når det gjelder lysstyrken i disse vil jeg gå så langt som å si at de er på linje med 1000 metringer, er som å kjøre med flombelysning :p Jeg har i allefall ikke behov for ekstralys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
hei!

 

Jeg lurer på om dere som har ettermontert slike pærer, opplever at dem er litt trege med å lyse fult ut når de er "kalde"? Er suverent lys, men først etter 2-3 sek. Helt suverent etter ca 5sek. Mulig forskjellige pærer oppfører seg forskjellig???

 

Jeg har 50w xenon pærer i mine langlys, dem tar det kanskje 7sek før dem lyser sikkelig(!) Lang tid, men deretter helt rått lys når dem får opp varmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår