burnoutking Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Har et "problem". Clutchpedalen på bilen min tar ganske langt ute. Er det clutchwiren, eller må jeg bytte clutchen? Cluthwiren min skal ha autojustering. Er det vanskelig å bytte clutch på Golf III, må jeg ut med motor og firkasse, eller kan jeg bare ta bilen på bukker? Ser Mekonomen tar rundt 400 for ny clutchwire, noen billigere? Ser at Haynes-manualen min har flere "koder" på girkassene. Hvilken er det jeg har? Bilen er forøvrig en VW Golf III 1,8 GL fra 1992. Takk for svar! :) Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Er nok stor sansynlighet for at clutchen er utslitt ja. Tar bare ut gearkassa, men den må ned, tror ikke det er plass til å løfte den opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Er nok stor sansynlighet for at clutchen er utslitt ja. Tar bare ut gearkassa, men den må ned, tror ikke det er plass til å løfte den opp Ok, er dette noe en normalt oppegående person med Haynes-manualen kan klare? Hva slags utstyr trenger jeg egentlig? Bilen er et DIY-prosjekt, så det er morro å gjøre mest mulig selv og lære litt. :) Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Er kronglete å ha av girkassa med motoren stående i bilen, men mulig du kommer bedre til hvis du skrur av hele fronten.. Tror du må ha noe spesialverktøy for å få det til å sitte riktig. Du kan jo lese gjennom prosedyren i Haynesmanualen et par ganger for å få bedre forståelse av det.. Har forresten en clutch til salgs.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Er kronglete å ha av girkassa med motoren stående i bilen, men mulig du kommer bedre til hvis du skrur av hele fronten.. Tror du må ha noe spesialverktøy for å få det til å sitte riktig. Du kan jo lese gjennom prosedyren i Haynesmanualen et par ganger for å få bedre forståelse av det.. Har forresten en clutch til salgs.. Så jeg kan demontere fronten, i stedet for å ta ut motoren? Har demontert fronten før, så det skal gå greit. Ser Bilteam selger noe sentreringsverktøy, er det gode greier? Skal tenke litt på den clutchen. :) Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 "AUTOCOM OEM REPLACEMENT CLUTCH KIT -- Manufactured By Original OEM Suppliers To Meet Or Exceed Original Specs Giving You Reliable Parts With A Direct Fit For Easy Installation, This New Clutch Set Provides The Complete Clutch As Manufactured, Including Pressure Plate, Clutch Disc, Alignment Tool And, Where Applicable, Pilot And Release Bearings" Er det et clutch-kit jeg trenger, eller holder det med clutch-disc? Clutch-kitet jeg viser til over kostet 140$ (nok til å få det under momsgrensen, hvis det sendes som "gift") da med lager, sentreringsverktøy, trykkplate osv. Får prøve å bytte selv, hvis det går skeis (regner med at jeg ikke kan "ødelegge" noe, uten videre), har jeg to VAG-mekanikere i vennegjengen som kan ordne det - men vil egentlig gjøre det selv. :p Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir^tus Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Det er nok nevnt her clutchen din som er gåen. Girkassen må av, denne kan tas av mens motoren står i bilen, egentlig en veldig grei jobb. Men du kan prøve å stille litt på "sokken" til clutch wireren, dette er det tykke partiet som fester wireren til girkassen. Denne kan du vri på og dermed justere hvordan du vil clutchen skal ta, men er clutchen din helt utslitt er det nok ikke mye å hente her. Siter "Av lidenskap til biler" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.