Gå til innhold

Motoren "drikker" kjøleveske

Ranger emnet


Morphinytry

Anbefalte innlegg

Har et lite prob med en 320iA. M50 motor.

Har sjekket den for skjev topp og har tettet radiatoren(selv om jeg ikke vet om det virkelig var hull i den :P )

 

Problemet er når jeg står i ro eller kjører litt hardt. Da begynner nåla å bevege seg mot rødt og det begynner å lukte kjøleveske. Har trykktesta motoren for å se om det er noen hull noen plass der, har trykktesta radiator og slanger. Ny vannpumpe og tempmåler. Noen som har noen tips? Begynner å bli drittlei dette :P

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite prob med en 320iA. M50 motor.

Har sjekket den for skjev topp og har tettet radiatoren(selv om jeg ikke vet om det virkelig var hull i den :P )

 

Problemet er når jeg står i ro eller kjører litt hardt. Da begynner nåla å bevege seg mot rødt og det begynner å lukte kjøleveske. Har trykktesta motoren for å se om det er noen hull noen plass der, har trykktesta radiator og slanger. Ny vannpumpe og tempmåler. Noen som har noen tips? Begynner å bli drittlei dette :P

 

 

 

Samme har skjedd med den ene bilen min og, holdt på med den sånn smått evigheter med å prøve å fikse den, bytta radiator, toppakning trykktesta vannpumpe etc. det de sier på bmw spesialisten her i byen er at toppen min kan være sprekt, mulig det har skjedd hos deg og.

for når den trykktestes, er motoren kald, og da kan sprekken være "tett" og når motoren kommer på optimal temp så kan den åpne seg....

 

sier ikke sikker tdet her, men det er det jeg blei fortalt hvertfall. skal bytte toppen min nå og se hva som skjer.

Bmw 1996 316i sedan

Bmw 1993 316i coupè (solgt)

Bmw 1993 318is coupè klima

Bmw 1993 318is coupè takluke

Mercedes 1985 200te stv. verkstedvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lufte bilen skikkelig da? Hadde det problemet med min før.. lufta den skikkelig (Stod i over 2 timer x) ) så funka den som faen til den begynte å drikke olje. ( bmw 520 e34 btw )

 

PS: Mener du har 2 lufteskruer... En på radiatoren og en på der mange slanger går inn.. Rett meg vist jeg tar feil !

 

Har du sjekka rundtom der det går vannslanger at de ikke er sprukne eller at de sitter løst ?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har skjedd med den ene bilen min og, holdt på med den sånn smått evigheter med å prøve å fikse den, bytta radiator, toppakning trykktesta vannpumpe etc. det de sier på bmw spesialisten her i byen er at toppen min kan være sprekt, mulig det har skjedd hos deg og.

for når den trykktestes, er motoren kald, og da kan sprekken være "tett" og når motoren kommer på optimal temp så kan den åpne seg....

 

sier ikke sikker tdet her, men det er det jeg blei fortalt hvertfall. skal bytte toppen min nå og se hva som skjer.

 

Har trykktesta både varm og kald motor + prøvd en annen topp jeg har liggende som en kompis skal ha, og den er garantert hel.

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har skjedd med den ene bilen min og, holdt på med den sånn smått evigheter med å prøve å fikse den, bytta radiator, toppakning trykktesta vannpumpe etc. det de sier på bmw spesialisten her i byen er at toppen min kan være sprekt, mulig det har skjedd hos deg og.

for når den trykktestes, er motoren kald, og da kan sprekken være "tett" og når motoren kommer på optimal temp så kan den åpne seg....

 

sier ikke sikker tdet her, men det er det jeg blei fortalt hvertfall. skal bytte toppen min nå og se hva som skjer.

 

Har trykktesta både varm og kald motor + prøvd en annen topp jeg har liggende som en kompis skal ha, og den er garantert hel.

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lufte bilen skikkelig da? Hadde det problemet med min før.. lufta den skikkelig (Stod i over 2 timer x) ) så funka den som faen til den begynte å drikke olje. ( bmw 520 e34 btw )

 

PS: Mener du har 2 lufteskruer... En på radiatoren og en på der mange slanger går inn.. Rett meg vist jeg tar feil !

 

Har du sjekka rundtom der det går vannslanger at de ikke er sprukne eller at de sitter løst ?

 

hmm....har ikke sjekka vannslangene skikkelig....er kanskje derfor det har spruta litt kjøleveske framme med radiatoren.

Kanskje skifte ut litt der hadde vært en ide :P og lufte den skikkelig, siden jeg aldri har gjort det når jeg har hatt bilen....og tviler på at forrige eier har gjort det heller :P

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår