osolhe Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Når f.eks kjører mot en rundkjøring og slipper gassen (bilen ruller i 30 km/t) og deretter gir gass så slår gearet inn med et rykk. I høyere hastigheter eller unde akselerasjon girer den silkemykt. NAF mente det kunne være et softwareproblem. Andre mener det kan være nok å skifte olje. Noen som har erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Er det nok olje på kassen? Hadde prøvd å bytte olje i første omgang hadde jeg vært deg. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Skift olje først. Men husk å gjøre det 100%. Tapp av oljen på kassa, skyll igjennom kassa til det kommer "fersk" olje ut og så fyller du riktig mengde på kassa. Reis så på Volvo og null serviceregneren og adapsjonen på kassa. Hvis dette ikke hjelper så kan du få de til å oppgradere SW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn08 Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Det er mulig å programmere om kassa, noe som heter "neutral control" kan settes på eller av. Det kan kanskje hjelpe i dette tilfellet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoxc79 Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Hei eg har samme problemet med bilen min . Har du fått fikset problemet med bilen din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larytho Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Har samme symptom som deg på 02' bensiner. Kun gått 120K. Den bruker i tillegg lang tid (1-3sek.) fra N til D (som om den ikke får opp trykket)og trenger opptil 2000rpm for å bakke opp veien hvor jeg står parkert. Eid bilen ca. 4mnd. Var innom Jorkjend Skien ved kjøp og fikk dem til å flushe og oppgradere software uten store forandringer. Var nylig innom Autoteknikk i Bg. for å få dem til å gå igjennom dette for å se om det var noe å utsette på arbeidet, men fikk bare tilbakemeld "girkasse defekt". De prøvde også å "nullstille nøytral" som nevnt ovenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg