Gå til innhold

Ny HKer?


ospen

Anbefalte innlegg

Se bort i fra "Mondie"'s post, Bluefin finnes ikke til TDDi, kun TDCi :/

 

Vet ikke om noen videre metoder for å tyne hk ut av den motoren, annet enn konisk/åpent luftfilter eller Green/K&N innsatsfilter, og om sider effektanlegg.

 

Fadern' har en 04' 2l TDCi med Bluefin og K&N konisk filter, og kan konstantere at den endret seg _betraktelig_ i ytelse med dette. Med det åpne luftfilteret så kan man også høre wastegaten fra turboen nå, men ikke noe som sjenerer. Den behøver ikke å være hørbar når man slipper gassen under pådrag, kommer helt an på hva man legger opp til ;) Har nå 170 hester ut i fra 130 som er standard, drar på alle gira (behøver ikke gire for å kjøre forbi) og å dra kampingvogn er en fryd :)

 

Forbruk på "normal" kjøring ligger på rundt (!) 0,5 på mila, og under det på langkjøring :D Tatt i betraktning at det er en stor, tung og klumpete stasjonsvogn, så synes jeg det er temmelig bra.

 

Når jeg skal ha meg bil neste gang, så tror jeg at det blir en 2L TDCi sedan :D

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt det samme: det finnes _ikke_ til TDDi. Dette er kun til 2L-utgaven. I.o.m. at trådstarter sier at han har 90hk, så har han 1,8L, og denne finnes det _ikke_ Bluefin til.

 

La meg presisere modellene som Bluefin er å få kjøpt til:

TDCi, 2l, 90hk

TDCi, 2l, 115hk

TDCi, 2l, 130hk

TDCi, 2,2l, 155hk

TDDi, 2l, 115hk

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern' har en 04' 2l TDCi med Bluefin og K&N konisk filter'....' Har nå 170 hester ut i fra 130 som er standard, drar på alle gira (behøver ikke gire for å kjøre forbi) og å dra kampingvogn er en fryd :)

Trodde det var slik at du ikke skulle dra kampingvogn å henger etter chipping.. Ikke bra for motoren.

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delt sannhet. Her snakker vi om diesel typ common-rail som har fått et nytt motorprogram, og ikke en pumpedyse med en primitiv chip som "bare" øker mengden drivstoff som pumpes inn :)

(til trådstarter; sorry, var litt off-topic)

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår