Gå til innhold

X5 3.0D 184HK vs. X5 3.0D 218HK

Ranger emnet


nomi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Går med planer om å kjøpe en X5. Vet ikke hvilken jeg skal gå for? Hadde først tenkt å gå for bensinutgaven, men en nabo som kjører diesel med 218hk mente at jeg skulle gå for den. Han mente at den tidlige diesel-versjonen er for treg og passer ikke den bilen. Tenkte jeg skulle høre om noen her har prøvd begge deler og hva deres erfaring er. Fint om noen kan komme med erfaring på bensin-versjonen også. Hva er deres gjennomsnittsforbruk på drivstoff?

 

Eventuelt blir det en 2001-modell 730d... har et budsjett på ca. 400.000,-

- Audi A3 1.9Tdi SB 2005

+ BMW 3.16iA 1.9 1999 (solgt)

+ Audi A4 2.0 2001 (solgt)

+ Honda Accord 2.0 1995 (solgt)

+ Mazda 626 2.0 1986 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for 400 000kr må du desverre se langt etter X5 3.0d facelift. Faceliften er den med 218 hestekrefter og koster godt og vel 600 000kr +. Jeg har samme oppfatning av at 184 hesteren er litt i det minste laget for en så stor og tung bil - men den funker. Jeg tror jeg ville ha valgt bensinversjonen med 231hk hvis du er opptatt av ytelsene. Da blir du ikke skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at dem koster en del mer. Men jeg har bekjente i Tyskland som kan skaffe meg rimeligere... Men vil helst kjøpe her i Norge, selv om jeg får eldre modell.

 

Noen som har X5 her? Hvilken motor har dere og hva er deres erfaring? Har også sett litt på 4.4litern. Ifølge de oppgitte tallene fra BMW så sluker den ikke så mye mer bensin enn 3-litern. Men alltid greit å høre med folk som kjører sånn til daglig.

 

Hvilken av motoralternativene anbefales? Til 400.000,- pluss/minus så får man jo alle tre motoralternativene i årsmodell 2000/2001 her i Norge.

- Audi A3 1.9Tdi SB 2005

+ BMW 3.16iA 1.9 1999 (solgt)

+ Audi A4 2.0 2001 (solgt)

+ Honda Accord 2.0 1995 (solgt)

+ Mazda 626 2.0 1986 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt både 3 liter bensin og diesel.

 

Nå hadde det seg slik at dieselutg var chippet.

Det var en 2003 3.0D, orginalt 184, chippet til 210-220.

 

Vi var fire voksne mennesker i den, og den trakk svingodt.

 

Bensinutg. er nok den mest rimelige, og den er ganske bra. Tror jeg ville satset på den.

 

Sørg for at du får sportspakke.. så slipper du fjas som treverk og flate comfort-seter.

( ) 06´ Audi A4 Avant 1.9tdi S-line

(x) 06´ Bmw 325iA touring

(x) 04´ Audi A4 Avant 1.8T Q S-line

(x) 98´Audi A3 1.8T ambition

(x) 97´ Ford Fiesta mk4 - ms-design

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår