VW G3 GTD Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 HVordan vet du at du justerte staget innover? Fordi etter ca 2-2,5 omdr så ble staget betydelig kortere. i tillegg skrudde jeg "den vanlige veien" for å skru en skru innover (i klokkeretning) Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 forklarer meg bedre i ett nytt innlegg: Jeg har en 1,6 gtd, og får ikke justert opp turbotrykket. Har prøvd å justere nede på wastegate'n (løsne 10mm mutter, skru med umbrako), og trykket øker ikke. Har også prøvd å justere på den klokka på innsuget (den som går fra innsuget og til luftfilterrøret), og heller ingen forskjell her. har også prøvd å dra av den slangen som går fra klokka på innsuget og til luftfilterrøret (den vi ser henger fra klokka der), og blende den slangen, men fortsatt ingen forskjell. Når jeg justerte nede på WG, justerte jeg skruen Innover Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Du må ha en bleedventil! Beste løsninga, og du kan justere det helt perfekt... Koster rundt 400 spenn... Den saken du ser på bildet rett ved oljelokket. Den tynne slangen som går ut av bildet fra Turboen er den samme som går inn på bleedventilen, ble litt lang slange siden intensjonen var å ha den inne i bilen. Sorry mye olje og dritt men motoren har takka for seg etter ca 600k så den ånda litt her og der... :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Du må ha en bleedventil! Beste løsninga, og du kan justere det helt perfekt... Koster rundt 400 spenn... Den saken du ser på bildet rett ved oljelokket. Den tynne slangen som går ut av bildet fra Turboen er den samme som går inn på bleedventilen, ble litt lang slange siden intensjonen var å ha den inne i bilen. Sorry mye olje og dritt men motoren har takka for seg etter ca 600k så den ånda litt her og der... :D Den slangen der har ikke jeg. Tbend her på forumet (forøvrig trådstarter) har den, og vi har forsket litt sammen. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Veit det men du har en slange stuss på noen cm som sitter på nippelen på komressorhuset og inn på et rør som går ned på WG. erstatt denne slangen med 2 langer inn på bleedventilen... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Veit det men du har en slange stuss på noen cm som sitter på nippelen på komressorhuset og inn på et rør som går ned på WG. erstatt denne slangen med 2 langer inn på bleedventilen... hmm, bildeeksempler? Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Se forskjeller. Ta denne: (med grønn ring rundt) Og bytt ut med en slik: Juster trykk. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Se forskjeller. Ta denne: (med grønn ring rundt) Og bytt ut med en slik: Juster trykk. Som sagt; Den slangen der har ikke jeg. WG'en min har justering her: Og den Gummislangen som du snakker om Eksisterer ikke på Min bil. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Hvor går det røret som er oppe til venstre for Turboen da? det er det røret du skal inn på... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Hvor går det røret som er oppe til venstre for Turboen da? det er det røret du skal inn på... ahaaa,, Det røret som er oppe til venstre på dette bildet? Da er jeg med igjen. men finner ingen gummislange der, så da må vi trikse litt ;) Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Hvis du skrur løs dette røret og stikker på TESS ellerno kan de fikse nipler som du kan sette slangene til bleeden på... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 ojojoj, stakkars motor... *skru litt på den, justere på den å knipe på den slangen* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Flotte greier, da kan jeg meddele til alle sammen her på forumet, at dere vet Herved hva helgen min skal gå til :D i dag har jeg holdt på helt siden etter jobb med å forske. Har blindet Blow-off'en på innsuget Totalt, Skiftet ut diverse rør det kunne være lekkasje på (se: lekkasje på slangen mellom innsug/pumpe) Og justert i alle himmelretninger Nede på Wastegaten. :ssip: MEN, den skruen, med den grønne ringen rundt på wastegaten på Bildet, Hva er den til isåfall? Det var den jeg måtte justere på på Golf 3'en har jeg forstått (?) for å øke turbotrykket. (OBS: Bildet er selvsagt fra Golf 2'en, men den skruen hadde jeg på G 3'n også) Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 er vel stramming og slakking av fjæra di det der. Men er den gammel og slitt blir den svak... glem hele bolten du... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Hvor mye ladetrykk tør jeg egentlig ha? Nå er jeg på 1.3 løst å gå opp til 1,4 - 1,7 bar... Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg