Gå til innhold

syke subber å bruke som show og db(60.000kr)

Ranger emnet


maxhp

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De er ganske ville ja. Men de har totalt 6mm kortere slaglengde enn TC-elementene, og koster omtrent det doble...

 

TC Sounds produserte såvidt jeg vet elementer for Ground Zero tidligere. Hvordan det er nå vet jeg ikke, men de likner gruelig mye. Uten at det nødvendigvis trenger å bety noe riktignok.

 

1761_0.jpg5400_02m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til show anlegg foreslår jeg:

 

4 * US Amps MD3D 6398,-

2 * RE MT18 5698,-

 

Total: 36988,-

 

Dette vil spille relativt sykt tror jeg :)

 

Snakk med Pål, så ordner han sikkert en finfin pris :)

 

Kan vel legge til at det skal være oppnåelig med 170 dB + med 4 stk. RE Audio MT18 og 16 stk. US Amps MD3D.

Kanskje litt over budsjettet, men hva med halvparten av det oppsettet?

Lov å spørre alacocaina

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syke jævel :p hehe

 

kan jo vurdere RE XXX og da?

 

får du svart mailen min pål? :)

 

Vi fikk inn et lite parti med RE Audio XXX15.

Kanskje de hadde vært noe for deg?

 

Følg med på siden vår så kanskje vi legger ut et par til en "gi bort pris" i løpet av fredagen...

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sd og Xmax? Og ikke minst pris? Atomic sine hjemmesider hadde snaut nok noe brukbar informasjon i det hele tatt..

 

BeemerZ1 sitt forslag er slik jeg ser det, fremdeles det som gir mest "krutt per krone", og sannsynligvis også det mest VELlydende :)

 

Ja, hadde kjøpt slike selv om ikke de hadde hatt så forbanna store problemer med å svare på mail...

Men er bare å prøve å ringe de på +1856221212.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være uvanlig direkte, men det er absolutt sagt i beste mening;

 

jeg ser faktisk ingen grunn overhodet til ikke å kjøpe TC-elementene. Du får et membranareale og en slaglengde som går utenpå så godt som ALT annet som er å få kjøpt, til en pris som er latterlig lav. I tillegg har de, som tidligere nevnt, også evnen til å spille pent. Noe som også er ganske sjeldent på elementer av dette kaliberet. I tillegg ser de dønn sexy ut, ihvertfall i mine øyne.

 

Celestraforsterkerne er av samme type; en sinnsyk mengde watt fra en svært renomert og velansett forsterkerprodusent. Og i likhet med TC-elementene har også forsterkerne evnen til å spille både høyt OG pent. Såfremt de får nok strøm, såklart, men man legger da vitterlig ikke 60.000 blanke penger på bordet uten å gjøre skikkelig grunnarbeid. Håper jeg da vitterlig...

 

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg helt alvorlig ringt TC Sounds og N-core den dag i morgen og lagt inn bestilling. Jeg ser ærlig talt ingen grunn til å sitte på gjerdet og vente på flere forslag, simpelthen fordi jeg ikke kan skjønne hva slags alternativ som skal kunne komme i nærheten.

 

:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt, fornuftig spørsmål, jeg er glad du er skeptisk! :)

 

Nei, jeg har ikke hørt disse elementene, det skal jeg ikke legge skjul på. Jeg har også forståelse for dem som mener at en anbefaling uten førstehånds kjennskap til produktet som anbefales er meningsløst, men dem om det. Markedet i dag er enormt, og om man kun skulle anbefalt hva man selv hadde hørt med egne ører hadde det et ganske snevert utvalg av produktanbefalinger vil jeg påstå. Ved hjelp av internett og diskusjonsforum har verden heldigvis blitt såpass liten at det er mulig å lese andres førstehåndsopplevelser av et produkt. På dette punktet (akkurat som med all kildekritikk egentlig) er det viktig at man vet litt mer om den som tester, utstyret det testes med, preferansene til den som tester, biltype, plassering, osv osv. Å lese én test i ét blad er ikke nok, man får ofte ikke vite noen ting om faktorene jeg nevnte over (som regel får man oppgitt pris, max db, en kvart A4-side om den mekaniske konstruksjonen og hvordan elementet spiller). I tilleg har man mekaniske og elektriske parametre som riktignok ikke sier spesielt mye om lydkvaliteten, men i hvert fall gir en god pekepinn om man kan lese dem riktig.

 

Både TC Sounds og Celestra har meget gode rykter som ikke er tatt ut av løse luften. Spesifikasjonene er svært bra, og det er heller ingen grunn til å tro at de bare er fantasifult vrøvl fra markedsavdelingen.

 

Som et lite tankekors helt til slutt kan man jo spørre seg hvor mange som personlig har hørt elementene de anbefaler, og om de har kompetanse nok til å også inkludere de omkringliggende faktorene med i beregningen og bedømme betydningen av disse. Jeg vil igjen understreke at jeg ikke hinter til noen spesielle, dette er sagt på generell basis og gjelder i like stor grad meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår