hobby610 Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Hei,en 96mod 850 med 2,0 - 20v (175hk)lavtrykksturbo. Har lest ,att en kan oppnå endel mer HK, ved å justere trykket opp litt.(wastegate justering) Har forstått att beste måte å oppjustere turbotrykket (uten chipping) ,er å sette på en manuel justerbar ventil (på slangen til WG- klokka) og koble ut der ventilen som er der, men om jeg kun øker til o,6- o,7 bars trykk, burde vel bensinmengda henge med uten oppjustering?? ser att (folk på div forum) seier att ca 0,8 bar går fint ?? Hva med å kun skru på wastegate staget ?? ok ide, eller dårlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Går bra å skru litt på det staget. Du merker når du har skrudd for mye. får tenningsbank og kanskje bensinkutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Det fungerer fint med 1 bar også. Men bilen har 180hk originalt, ikke 175!!! :) Jeg kjører 1 bar helt uten problemer. Den bilen har dog vært sånn siden mamma og pappa kjøpte den ny i 97, selvom det er/skal være en LT. Litt merkelig. Så ikke skyld på meg om det ikke funker for deg :P Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 men ikke ladd no mer en 1 bar.. husk at vis du skrur på staget så må d forde lare å utløse 8 millimeter førr d stopper.. hvis ikke brenner du skovlene på turbin siden! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Du kan skru opp trykket til ca. 0,7 bar uten problem. Over det vil du få feilmelding. Er ingen umulighet at det er 175 HK nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Du kan skru opp trykket til ca. 0,7 bar uten problem. Over det vil du få feilmelding.Er ingen umulighet at det er 175 HK nei... Javel, så hvorfor får ikke jeg feilmelding? Og hvorfor skulle han ha 175hk? :S 2 liter Turbo fikk du kun i 180 og 210hk, skjønner ikke hvor folk får alle de andre talla fra. Motorer i 850: 2.0 10V 126Hk 2.5 10V 144Hk 2.5 20V 170Hk 2.0 20V LTurbo 180Hk 2.0 20V HTurbo 210Hk 2.3 20V HTurbo 225Hk 2.3 20V "R" HTurbo 250Hk Mulig det var en turbomotor som ble levert på AWD utgaven som hadde 193hk, men er ikke helt sikker på om det var 850 mvh Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 B5204T2 finnes i 2 utgaver. Med Motronic 4.3 og Motronic 4.4. Skillet går i 1996. Med Motronic 4.3 har denne motoren 175 hk. Hvorfor du ikke får feilmelding må du ikke spørre meg om, men samtlige 850 og S/V/C70 som jeg har vært borti settes det feilmelding når trykket blir for høyt. 4-1-4 er feilkoden da Og den motorlista di er langt fra komplett :) Javel, så hvorfor får ikke jeg feilmelding? Og hvorfor skulle han ha 175hk? :S 2 liter Turbo fikk du kun i 180 og 210hk, skjønner ikke hvor folk får alle de andre talla fra. Motorer i 850: 2.0 10V 126Hk 2.5 10V 144Hk 2.5 20V 170Hk 2.0 20V LTurbo 180Hk 2.0 20V HTurbo 210Hk 2.3 20V HTurbo 225Hk 2.3 20V "R" HTurbo 250Hk Mulig det var en turbomotor som ble levert på AWD utgaven som hadde 193hk, men er ikke helt sikker på om det var 850 mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hobby610 Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Du kan skru opp trykket til ca. 0,7 bar uten problem. Over det vil du få feilmelding.Er ingen umulighet at det er 175 HK nei... Er nok 175 hk på denne 850LT ja (står i vognkortet oxo) I 1997 fekk nok samme motor 5 hk meir, pga. en magnetventil som ble påsatt å økte efekta til 180hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Ok bøyer meg i støvet hehe :) Har fått "leksa" fra en jeg kjenner som jobber på volvo, men han har tydeligvis ikke så peiling han heller da....bah :) Er ikke rart folk blir forvirra i annonser osv kanskje? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Ok bøyer meg i støvet hehe :) Har fått "leksa" fra en jeg kjenner som jobber på volvo, men han har tydeligvis ikke så peiling han heller da....bah :) Er ikke rart folk blir forvirra i annonser osv kanskje? Er masse forskjellige varianter av motorer som finnes serru ;) Har jobba med Volvo i snart 10 år, så begynner å kunne dette. Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hobby610 Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Ok bøyer meg i støvet hehe :) Har fått "leksa" fra en jeg kjenner som jobber på volvo, men han har tydeligvis ikke så peiling han heller da....bah :) Er ikke rart folk blir forvirra i annonser osv kanskje? Hehe, er ikke så lett å ha full oversikt over ALLE desse motor typene til volvo, er ganske mange ja. Nå skal det seiast at min motor type ikke er av dei vaneligaste da. Med reg nr. søk på mekonomen ol. får jeg helt feil motor type :-))) så du er nok ikke den einaste som bommer :-))) Trur ikke jeg kan alle motor variantene jeg heller ;-)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.