Volvo T5 Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Har en 850 med b5204t motor, hvilken girkasse sitter på den, og hvilken kan jeg montere på den. da min er veldig sliten. er manuell. trenger også tuv papir på senkesett. noen som har? takker for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Har en 850 med b5204t motor, hvilken girkasse sitter på den, og hvilken kan jeg montere på den. da min er veldig sliten. er manuell. trenger også tuv papir på senkesett. noen som har? takker for alle svar. Skal sitte M56H på den. Om ikke det gjør det så anbefales det å bytte til denne da den er sterkest. Volvo hadde en del problemer med kassene på de første 850. Kan lønne seg å få tak i en med differensialbrems på, de spinner veldig lett ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Husker ikke når forskjellen kom men pass på så du får kasse med speedouttak om du har det ifra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo T5 Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Takker for det, er det en veldig stor jobb og ta ut kassen(går ut i fra de), men noen tips ville vært veldig fint, trengs det noe spesial verktøy? noen som veit om noen som overhaller girkasser på østlandet eller er det mest furnuftig å sette inn en (ny) brukt en, eventuelt hvor er det å få tak til en bra pris... :biker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Hvilket problem er det du har med kassen din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Skal sitte M56H på den. Om ikke det gjør det så anbefales det å bytte til denne da den er sterkest. Volvo hadde en del problemer med kassene på de første 850. Kan lønne seg å få tak i en med differensialbrems på, de spinner veldig lett ellers. Om det er M56H eller M56L har ingenting å si for hvor mye de tåler. Går kun på utvekslingene på de forskjellige girene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo T5 Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Hvilket problem er det du har med kassen din? er vel en synkroring... tror jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 er vel en synkroring... tror jeg Kan være du kan redde den :-) Skru den opp, dra av plastforingen og sveis synkroen på tredje gear (på alle tennene). Innmaten er mer eller mindre samme som m90. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo T5 Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Kan være du kan redde den :-)Skru den opp, dra av plastforingen og sveis synkroen på tredje gear (på alle tennene). Innmaten er mer eller mindre samme som m90. Takker for svar, du får det til å høres lett ut. men.... trenger først en liten enkel forklaring på hvordan få girkassen ut. er evel mulig jeg sender den til en som kan det. men trodd3e jeg skulle klare å få den ut selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Om det er M56H eller M56L har ingenting å si for hvor mye de tåler. Går kun på utvekslingene på de forskjellige girene Vet det, men er vel flere M56H enn M56L som har diffbrems vil jeg tro ettersom H kassene sitter i turbomodellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg