totte88 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hei, ska ha t3 på biln min...passer koblingene på? hva må gjøres.. takker for svar:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 olje tur/retur passer ikke.. Passer vel ifra b230et tenker jeg om det er flens på oljen inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hmmm...såpass... går ikkje å få kjøpt overganger noen plass??? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Returrøret må du bøye om og lage ny flens til. På tilførselen passer flensen fra retur på mitsu turbo. Må kroke nytt rør eller mygle om det gamle til returen. Tilførselen må du lage helt nytt eller få pressa en slange som passer. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 må høvle av pyramide tettningen (konen) på eksosmanifolden, returrøret passer med små mods, tilførsel er ikke noe stress...får fikset en slange på tess eller noe.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hmmm.. får bare prøve meg fram.. tilførselen på turbo.. kan man ha slanger dr.. eller må man ha rør? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hmmm.. får bare prøve meg fram.. tilførselen på turbo.. kan man ha slanger dr.. eller må man ha rør? skru av røret fra blokka, ta skruen der. ta med turbo eller om du har skruen som skal sitte på den for oljetilførsel. og stikk en tur til tess og fortell at du trenger oljeslange med banjo-koblinger for disse, og ønsket lengde på slange selvfølgelig. ja, man kan bruke slange Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 har ikke no tess her.. om det går ant å bruke slange så kutter jeg bare røret litt før dær det går på turboen når jeg har fått tak i en passende tilkopling:) har fått tak i inn på turbo oss han jeg kjøpte turboen hos:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 funker det og! men bruk skikkelige klemmer! ukurant om slangen spretter av;) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Alternativt kan du jo legge slanger til olje tur/retur turbo da? Hvor mye gamp snakker vi med denne turboen da? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Tror ikke jeg ville kjørt slange på returen. Du kan be om å få 2 koblinger som passer og en meter slange elns. Så kan du kappe til rett lengde og vri koblingene så det passer. Så drar du å får pressa slangen. Jeg ville aldri kjørt med slangeklemmer der. Hvis det skulle hoppe av uten at du merker det er det i bestefall kun turboras hvis ikke motoren også går føyka pga at oljetrykket forsvinner. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Tror ikke jeg ville kjørt slange på returen.Du kan be om å få 2 koblinger som passer og en meter slange elns. Så kan du kappe til rett lengde og vri koblingene så det passer. Så drar du å får pressa slangen. Jeg ville aldri kjørt med slangeklemmer der. Hvis det skulle hoppe av uten at du merker det er det i bestefall kun turboras hvis ikke motoren også går føyka pga at oljetrykket forsvinner. Er jo ikke mye trykk på returen da. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Nei, men det bør helst renne ganske fritt da... Kan ikke ha en slange som henger og gnisser bakken... Hvis du bruker en flens med en kort stuss på og mygler til en stuss som går ned i orignalreturen bør det funke. Slange mellom det skulle gå fint, er vel flere som bruker det. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 bruke selv slange imellom,gjenga opp i blokka og skrudde dit nippel samt kjøpte fredig duppeditt til å skru på turboen.. bruke hydraulikkdeler og stålomspunnet slange med vanlige slangeklemmer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Alternativt kan du jo legge slanger til olje tur/retur turbo da? Hvor mye gamp snakker vi med denne turboen da? med rette oppsett.. sirka 300 hk.. cossier får 300 hk av det.. å dette er 2 liters motorer med veldig lav komp så:) men er mye bedre en 13c:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.