Gå til innhold

cossie t3 på fk, tips????

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

Returrøret må du bøye om og lage ny flens til.

På tilførselen passer flensen fra retur på mitsu turbo.

Må kroke nytt rør eller mygle om det gamle til returen.

Tilførselen må du lage helt nytt eller få pressa en slange som passer.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må høvle av pyramide tettningen (konen) på eksosmanifolden, returrøret passer med små mods, tilførsel er ikke noe stress...får fikset en slange på tess eller noe..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. får bare prøve meg fram.. tilførselen på turbo.. kan man ha slanger dr.. eller må man ha rør?

 

skru av røret fra blokka, ta skruen der. ta med turbo eller om du har skruen som skal sitte på den for oljetilførsel. og stikk en tur til tess og fortell at du trenger oljeslange med banjo-koblinger for disse, og ønsket lengde på slange selvfølgelig.

 

ja, man kan bruke slange

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke no tess her.. om det går ant å bruke slange så kutter jeg bare røret litt før dær det går på turboen når jeg har fått tak i en passende tilkopling:)

 

har fått tak i inn på turbo oss han jeg kjøpte turboen hos:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville kjørt slange på returen.

Du kan be om å få 2 koblinger som passer og en meter slange elns.

Så kan du kappe til rett lengde og vri koblingene så det passer.

Så drar du å får pressa slangen.

Jeg ville aldri kjørt med slangeklemmer der. Hvis det skulle hoppe av uten at du merker det er det i bestefall kun turboras hvis ikke motoren også går føyka pga at oljetrykket forsvinner.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville kjørt slange på returen.

Du kan be om å få 2 koblinger som passer og en meter slange elns.

Så kan du kappe til rett lengde og vri koblingene så det passer.

Så drar du å får pressa slangen.

Jeg ville aldri kjørt med slangeklemmer der. Hvis det skulle hoppe av uten at du merker det er det i bestefall kun turboras hvis ikke motoren også går føyka pga at oljetrykket forsvinner.

 

Er jo ikke mye trykk på returen da.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det bør helst renne ganske fritt da... Kan ikke ha en slange som henger og gnisser bakken...

Hvis du bruker en flens med en kort stuss på og mygler til en stuss som går ned i orignalreturen bør det funke. Slange mellom det skulle gå fint, er vel flere som bruker det.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du jo legge slanger til olje tur/retur turbo da?

 

Hvor mye gamp snakker vi med denne turboen da?

 

med rette oppsett.. sirka 300 hk.. cossier får 300 hk av det.. å dette er 2 liters motorer med veldig lav komp så:)

 

men er mye bedre en 13c:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår