Gå til innhold

Vindusvisker bak?

Ranger emnet


VW Larsen

Anbefalte innlegg

Har selv fjerna den, og om du er av den typen som vasker bilen mer enn en gang i året så går det bare fint.

 

Du må først og fremst skaffe en slik propp, jeg var heldig og fikk en fra en snill kar her på forumet :) Men jeg tror de selges på Torshov.

 

Så skrur du av viskeren utvendig, er nokså rett fram, kan ikke gjøre mye feil :) Tar av vindusviskern og skrur av en skrue med en koppnøkkel.

 

Så skrur du bare av dekslet på innsiden av bagasjelokket, skrur ut selve vindusviskermotoren. Koble av ledningene og slangen til vindusspylerveska. Denne plomberer du bare med en skrue som er litt for stor som du skrur inn i slangen, så settet du ett par strips rundt bare for å være sikker :) Så fremt du ikke aktiverer vindusspylerveskeanlegget bak så alt for ofte så holder det i massevis.

 

Setter i troppa, og vipps, mye cleanere hekk :)

 

Tips: Poler bakrute (og de andre rutene omså) med slik vinduspolering fra f.eks turtle wax, meguiars eller autoglym. Da renner vannet og all dritt mye bedre av og vindusviskere blir ofte overflødig :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi fjerna nettopp den bak på dama til kompisen min sin. Proppen får du kjøpt hos ett VW-verksted. Bare knot frem noen ord om at du trenger en slik en propp som står i karroseriet (jeg har 0 peil på hva disse proppene heter men vi tok den største vi hadde på jobben og den passa perfekt).

 

Vi bare satt den rett i uten å føre på noe spesielt.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det, har selv fått MYE hjelp her inne, greit å føre noe av det tilbake :)

 

Du trenger ikke silikon eller noe som helst, det er bare å forverre jobben om du skulle ønske å sette den på igjen en dag :) Bare ikke sprut rett mot knotten fra siden med høytrykk-spylern, da kan det snike seg inn vann, noe som ikke gjør så veldig mye men :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en propp med en skive å en skrue, dt er jo ikke tungvint da. simpleste "opprasjonen" jeg har gjortpå golfen i alle fall

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en pynteknapp med gjenger og en skive med mutter på innsiden av ruten, så fylte jeg svart silikon rundt knappen og skiva på innsiden. Dette ble helt tett og jeg kan spyle med høytrykken rett på knappen uten at det lekker noe inn.

 

Overflodig silikon tørker du bort eller skjærer med en skarp kniv.

 

Blir utrolig mye penere uten viskeren (værtfall min type)

 

CIMG3315.jpg

 

DSC_0127.jpg

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau folkens!

 

har da fått proppet min visker med en sort plugg fra bilextra , brukte den i kombinasjon med marin og teknikk fra casco :D dette satt som bare det og jeg har kjøpt pynteknappen sort.

Viskeren bak plomberte jeg med å bøye den om slik at den har en knekk pluss at jeg har skrudd inn en skrue som er litt for stor i åpninga :D takker og bukker folkens , skal slenge ut noen bilder om ikke lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår