_240_turbo_ Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Slangene til kjøleren kommer da nok fra en sandwich som ligger mellom oljefilter og blokka. Slanger blir gamle og slitte de og etter hvert...Har dem kanskje ligget noen år uten å bli brukt så morkner dem etter hvert. Du har sikkert den stålomspunne slangen som kommer ut fra blokka og går ut mot framskjermen og buer opp for så å gå inn oppe på turben, dette er den orginale som ble levert med R-sport turbo kittet. Er ikke verre enn å skru den av å ta den med til en lokal slange forretning å få dem til å lage ny. Det er gjenger i toppen på turboen, så det går an å skru nedi en nippel så du kan skru slangen på. Så slipper du pakningen. Men nå må jeg stikke, kan svare deg i kveld sikkert. Du får ta deg en titt på det...Er ikke SÅ mye å gjere på i Alta:P hehe:hellothere: Helt korrekt! Ja har nok den orginal stålomspunnede slangen enda.:D Skal stikke å få en ny etterpå! Ja det vet jeg, har byttet et par turboer. :p Okei. Joda, skal sjekke det nå.Takker for svar! Jo litt er det jo, begynner på jobb kl. 18 så da blir det litt å gjøre. :D :hellothere: Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 larsen, så en vanlig hydraulikk slange tåler mer enn stålomspunnede teflonslanger? yeah rigt.. napp av den alu teipen din å legg slangen til sder det blir skikkelig varmt, så kan vi se.. det der er bullsjit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 larsen, så en vanlig hydraulikk slange tåler mer enn stålomspunnede teflonslanger? yeah rigt.. napp av den alu teipen din å legg slangen til sder det blir skikkelig varmt, så kan vi se.. det der er bullsjit Så det du prøver å si er at en teflonslange skal tåle 265bar!? Det er BULLSHIT:klovn: ! Dessuten, er det noen som har nevnt tempratur her? Jeg kjørte en stund uten tape, så det går nok fint reodor! Viss du legger opp ting slik at slangen ligger i ein kveil på downpipen så må du bare gjøre det...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hvor ofte har du bruk for en slange som tåler 265 bar dær da? Tror heller jeg vil koste på stålomspunnet teflonslange som tåler mere tempratur! Det som kanskje er litt viktigere en om den tåler 100 eller 265 bar.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 godt å høre det er NOEN med fornuft hvertfall.. okei larsen, godt å høre du safer hvertfall, nesten 260bar i sikkerhetsmargin på trykket.. ingen kan vel heller benekte for at den teipslangen som stikker opp var rett å slett nydelig.. tror jeg stikker på tess i morgen å får laga meg en ny en jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Hei igjen:) Hvilke dim. Skal jeg ha på denne slangen da? Lengde? Koblinger? Vinkler? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hmm, mener å huske min er ca 80cm, samme slangen jeg bruker på på nye turboen også, og den er jo rimelig mye lenger fremme, så trenger ike være fullt så lang.. så mener jeg å huske det er 14mm banjo i ene enden, og 12mm i den andre.. det ser du lett med å måle på det som er orginalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Hei igjen! Ja, tar jo bare med meg Røret til Løvold:P Takker uansett for svar, 75cm må nesten være Perfekt, din blir ikke stram noen plasser? Eller for tight? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 min passer akkurat nå! hehe, men du ahr sett åssen turboen min står i forrhold til orginalt? *du har ikke så lyst å betale fullpris for slangen med koblinger, så enten bør du jobbe en plass som får god pris der, evt noen i familien/venner, er svindyrt, men så er det jævlig gydd og! men pass på det er teflon, og ikke plast Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Hei igjen! Takker for enda et godt svar:) Har vell rundt 40% Avslag der så:P Ting må nesten får koste hva det enn koster, må jo ha det:P Men er selfølgelig kjekt å slippe å betale en u-pris! Har skrudd av røret nå, så tar det med meg i Morgen, så du mener 80cm er god sort når jeg bruker original uttaket på Motoren, med tanke på denne Turbo'en og Oppgraderinger i framtid? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 gikk fint det på min hvertfall, så bare å handle.. om den blir plagsomt for lang, er det billigere å berdre å dra tilbake å få de til å korte inn slangen 10sc, enn å plutselig sitte med en slange som er 10cm for kort! det blir akkurat dobbelt så dyrt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Stemmer fint det:D Du har også problemer med å slå deg til ro?:P Klarte å sage meg i fingern:D Men hva faen... :P Lurer på hvordan jeg skal Ordne med Oljefilter/ Kjøler... Det blir værende iveien for Downpipe:P Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 B230ft: Temaet var vell hva slange som tåler mest?? Kan jo bare bruke en vanlig bensinslange og da, tåler 5-7 bar de og så...men du gjør jo liksom ikke det da! Hadde de hatt stålomspunne slange så hadde jeg kanskje kjøpt det, men det hadde de ikke. Dessuten er det ikke så viktig. Slangen tilfredstiller krava og ha funket i over et halvt år uten et feiltrinn så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Tåler en stålomspunnet slange mer varme da? Stålet ligger jo inntil slangen, så det kan vel ikke reflektere varmen i den grad, i forhold til om man hadde hatt litt luft mellom slange og varmeskjold? Jeg vet metallet kan reflektere varme, men samtidig vil det jo oppta og holde på varme? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 larsen, du sa jo klart å tydelig at DIN SLANGE TÅLTE MEST, olje tur, HVA er det egentlig den bør tåle? hvilke egenskaper vil du ha i denne? at den kan tåle 260 bar MER trykk enn nødvendig? eller at den skal være god varmebestandig? nettopp butcher, er rustfritt stål,så et slags varmeskjold som du sier, og så teflon slange.. en får de som plast slanger og, men det er teflonslangen som tåler varmen best.. og mellom stålvevet og det metallet så blir det jo mer luftig enn med en "tett" slange rett på varmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.