Gjest sicarlse Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 har en 240 -90mod med katalysator. så litt på dette: http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=168_180_464_479&products_id=3365 men ville helst sett at det gikk litt lenger bak, det her er komplett etter kat. noen som har noen anbefalinger. uaktuelt å droppe kat. eller sveise sjøl:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 skulle helst hatt litt tjukkere en 2.1" og da:D og ikke så altfor dyrt. lærlingøkonimi:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Min bror satte Simons effektanlegg på sin 240,med B230F motor...og skuffelsen ble stor da dette "effektanlegget" kun ga litt putring som man kun hørte da man sto bak bilen...JT Superflow er heller å anbefale hvis man er ute etter lyd:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 har 2,5" du kan kjøpe av meg. 700kroner, men det mangler lyddemperen bak, men lyddemperen før kardang er der fortsatt. Den må du kjøpe for 400kroner på PerHagen feks samt en overgang fra 2" (etter katalysatoren) til 2,5". Hvis du vil ha katalysatoren da. Men da må eksosanlegget kappes rett før katalysatoren slik at den forblir. Bor selv litt utenfor kristiansand Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 sett bilen din utafor silokaia et par ganer:) godt tilbud, men vil skulle helst hatt et nytt et Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 bilen går jo ikke gjennom EU hvis jeg fjerner kat. da. blir dwet mye sveising og greier med den løsninga di eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 bilen går jo ikke gjennom EU hvis jeg fjerner kat. da.blir dwet mye sveising og greier med den løsninga di eller? du kan skjøte stigovergang med skjøtemuffe og eksosklemmer.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 det høres jo greit ut da:) men er det noen som har en link til en annen IE side der de selger effektanlegg til 240? sender deg en PM i løpet av morgendagen Morgis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 JT får du kjøpt hos http://www.pedersens-racing.no , er vel på 3079kr + frakt. Simmons ruster en del, men 700kr for efefktanlegg hos morgis er jo "ok" pris. Du må regne med ca 500+-100kr for den potten som mangler, avhengig av hvor god potte du vil ha. skjøtemuffe er vel ca. 60kr+-10kr, stigovergang tro rjeg koster nærmere 100kr. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Simons anlegget er hvertfall søppel! Hadde et på i et år og skulle ta det av å sette det på en annen bil å det var helt rustet i filler, var bare å kaste. Hva med å kjøpe 2,5"kat? Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 heldigvis ikke så mye salt på sørlandet ser det ut til for her er det ikke problemer med at eksosanelggene tæres bort etter en sesong... Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Hva med å kjøpe 2,5"kat? hvis du mener å kjøpe 2.5" katalysator i tillegg, så er dette høyst aktuelt:) tror den eller ei eller anna lydpotte er gåen. siden det kome sånne lange hår ut av potta. trodde non hadde stappa en parykk inn i der. LINK? har bare funnet det på amerikanske sider til nå. DaButcher: jeg har jo fint lite peiling på dette her med effektanlegg jeg da. så jeg er ikek sikker på hvilken potte som mangler jeg. Morgis: det effektanlegget vil gå igjennom en EU-kontroll til sommeren, så lenge jeg kjøper den manglende delen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Det er lite vits å sette effektanlegg på en vanlig 2.3 sugemotor, med mindre du er ute etter mer eksoslyd. Tviler på du tjener mer enn 2-3hk max... Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Min med b230k motor gikk bedre etter jeg monterte JT anlegget, merket ikke noe på draget. men fikk opp 4-5km/t mer fart på enkelte strekk:P Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Min med b230k motor gikk bedre etter jeg monterte JT anlegget, merket ikke noe på draget. men fikk opp 4-5km/t mer fart på enkelte strekk:P Raffinering har den påvirkningen at man føler at en bil som bråker mer går fortere. Det var feks. testet 240 med automat vs. 240 med manuell. Manuell-bilen føltes raskere ut, men den med automat var raskest. Motor og gir var tatt fra amcar (v8) og de som testet var http://www.jagsthatrun.com Til en vanlig sugemotor, er ikke 240 sitt eksosanlegg så fryktelig ille dimmensjonert. Det er andre faktorer som begrenser mer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg