jisb87 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Er det noen her som har en beskrivelse på hvordan man demonterer bakfangeren på en Vectra B 1996 sedan? Etter det jeg ser, må jeg vel ha av bakplata i bagasjerommet? Takker for svar :) Siter VectraB96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Gjorde det for ei uke siden på min bil.. Men har derimot en 99 modell da som er av facelift utgaven. Var ganske så enkel å få av egentlig. Under bakluka øverst på fangeren litt skjult av pakningen :OP: er det 4 plastikk torx som må skrus av. Var ikke nødvendig å ta av deksel inni bagasjerommet. To torx skruer inni hjulbuene bak (en på hver side. Anbefaler å ta av felgene). To skruer på underside av fangeren mot hjulbuene (en på hver side). Og så er det to plastikk lipper som stikker inn under bilen. enten festa med plastclips eller skruer. Ser dem fort hvis du kryper under fangeren og kikker unna der. Fangeren din har vel kanskje skiltlys montert i seg og? Er vel kanskje til å koble løs når du har dratt fanger litt av bilen. Greit om du får noen til å hjelpe å holde fangeren så den ikke raser i bakken ved demontering og montering... Så får du bare håpe at det er noenlunde lik montering av gamlefangeren og faceliftfangeren :) Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jisb87 Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Takker for svar :) Kjørte igang med å ta av fangeren dagen etter at jeg stilte spørsmålet! Men så hadde jo selvfølgelig skruene inne i hjulbuen rusetet, så fikk de ikke opp! Men det ordnet seg, skulle bare pusset litt rust akkurat i skjøten mellom bakfangeren og bakskjermen! Siter VectraB96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 hmmm er visst en svakhet på vectrane dette sa en oppretter til meg.. den gummi pakningen som ligger inni skjermbuen tiltrekker seg vann og da sier det jo seg selv at det blir rust der... han sa at de fikk inn maaaaaaaaaaaaaaaaange vectraer med dette problemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abcandreas Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Facelift leppe? Siter Forsjellen på barn og voksen er bare prisen på leketøya! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Facelift leppe? Meg du spør? Jo de ser vel slik ut de leppene du får til faceliften. Den jeg har prøvd på bilen min her er en replica versjon av Irmscher leppa som jeg har handla via ebay... Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abcandreas Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 sikkert samme som jeg har =) prøver å identifisere di leppene å skjørtene jeg har på min :P Siter Forsjellen på barn og voksen er bare prisen på leketøya! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallohallo1 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 sikkert samme som jeg har =) prøver å identifisere di leppene å skjørtene jeg har på min :P Må ikje ha sånne så deg Andreas, bare skjønnhetsfeil på dei:P Siter 2004 Golf V 2.0TDI Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abcandreas Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Må ikje ha sånne så deg Andreas, bare skjønnhetsfeil på dei:P Siter Forsjellen på barn og voksen er bare prisen på leketøya! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg